آمار انتشار صورت مالی ۱۱۲۴ شرکت در کدال و وعده تکمیل بانک اطلاعاتی

مدیرکل دفتر شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به انتشار صورت مالی ۱۱۲۴ شرکت دولتی، وعده تکمیل بانک اطلاعاتی شرکت‌ها برای مولدسازی دارایی ها داد.

به گزارش بیدار بورس، محمد عنبری با اعلام اینکه مسئله اساسی در شناسایی و انتشار صورت‌های مالی، موارد مشمول بند م قانون بودجه سال ۱۴۰۱ یعنی شرکت‌های تحت کنترل دولت است، گفت: طبق وعده انتشار هزار صورت مالی تا پایان سال گذشته، ۶۰۳ صورت مالی شرکت‌های دولتی در دو نوبت مهر و دی منتشر شد.

وی افزود: شناسایی شرکت‌های دولتی به‌دلیل پیچیدگی‌ها، زمان‌گیر است اما ۱۴۰۸مورد شناسایی شد که از این تعداد ۲۴۳ مورد بورسی هستند که در زمان مشخص صورت‌های مالی در کدال منتشر می‌شود اما در خصوص سایر شرکت‌ها، مهر سال گذشته ۳۹۶ مورد و دی‌ ۲۰۷ مورد دیگر و در نوبت سوم ۵۲۱ مورد دیگر منتشر شد و در مجموع ۱۱۲۴ شرکت دولتی بدست آمد.

این مدیر ادامه داد: دولت برای مولدسازی باید شرکت‌ها و دارایی‌های متعلق را شناسایی و از میزان دارایی‌ها اطلاع داشته باشد تا بتواند وارد مقوله مولدسازی شود. وقتی دولت اطلاع دقیقی از میزان دارایی‌ها ندارد، اساسا مولدسازی قابل اجرا نیست. یعنی وقتی دولت از میزان دارایی‌ها اطلاع داشته باشد، می‌تواند برای ورود و یا خروج به بخش‌های مختلف و تنظیم رابطه با بخش خصوصی تصمیم‌گیری کند.

به گفته عنبری، وقتی دولت اشرافی بر میزان دارایی‌ها ندارد، اساسا چه چیزی را می‌خواهد مولدسازی کند. شناسایی این شرکت‌ها و افشای صورت‌های مالی آنها یعنی اشراف کامل دولت بر دارایی‌ها که این مهم مقدمه مولدسازی است. شناسایی و افشای صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی همچنان در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت و در انتهای سال بانک اطلاعاتی جامع از شرکت‌های دولتی بدست خواهد آمد که بر اساس آن هیچ شرکتی از شمول اطلاع و نظارت دولت خارج نیست.

کد خبر 28492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =