۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
بنزین گران میشود؟

رئیس صنف جایگاهداران کشور از اجرای طرح جمع‌آوری کارت سوخت آزاد از پمپ بنزین‌های تهران خبر داد و اعلام کرد که از این به بعد هر جایگاه تنها یک کارت سوخت خواهد داشت و مردم حتما کارت سوخت را به همراه داشته باشند.

**جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها 

به گزارش بیداربورس رئیس صنف جایگاهداران کشور از اجرای طرح جمع‌آوری کارت سوخت آزاد از پمپ بنزین‌های تهران خبر داد و اعلام کرد که از این به بعد هر جایگاه تنها یک کارت سوخت خواهد داشت و مردم حتما کارت سوخت را به همراه داشته باشند.

**بنزین دوباره گران می‌شود؟

بعد از خبر جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران، شائبه افزایش قیمت بنزین دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. اما مدیران دولتی توضیحات متناقضی درباره این اتفاق داده‌اند و حالا این شائبه را برای مردم ایجاد کرده‌اند که دولت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک طرح مخفیانه بنزینی است! درواقع بعد از تجربه آبان سال ۹۸، این ذهنیت در حافظه جمعی نقش بسته که با وجود تمام تکذیبیه‌ها ناگهان قیمت بنزین ۱.۵ تا سه برابر شد و در حرکتی عجیب، حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور وقت گفت که من هم مثل مردم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده!

آیا این بار هم باید منتظر سورپرایز دولت باشیم؟

**آبان ۹۸ تکرار میشود؟

وجه تشابه این روزها با آبان ۹۸ را میتوان در تلاطم میدان جمهوری دانست، آن دوران هم به دنبال خروج آمریکا از برجام نرخ دلار روند صعودی گرفته بود، این روزها هم شاهد افزایش قیمت دلار حتی تا مرز ۶۰ هزار تومان بودیم البته بعد از انتشار اخبار مثبت بین‌المللی در خصوص از سرگیری ارتباط ایران و عربستان، دلار کمی عقب‌نشینی کرد اما هنوز در بازار آزاد زیر ۵۰ هزار تومان نیامده است.

با این حال دولت هم به صورت شفاهی و هم در اطلاعیه مذکور اعلام کرده است که قصدی برای سهمیه‌بندی جدید یا افزایش قیمت بنزین ندارد.

**اسدالله قلی زاده رئیس صنف جایگاهداران کشور:

تعداد کارت‌های آزاد سوخت تا ۷۰ درصد در جایگاه‌ها کمتر می‌شود به طوری که متقاضیان حتما برای سوختگیری باید از کارت شخصی خود استفاده کنند. تمام کسانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند، باید برای و کارت‌های المثنی خود اقدام کنند چرا که در حال حاضر در هر سکوی نازل سوختگیری یک عدد کارت سوخت وجود دارد.

**علت چیست؟

در این اطلاعیه آمده است که اکنون به علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشورهای همسایه قاچاق سوخت از شهرهای مرزی به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

"طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ قاچاق بنزین در کشور رشد ۲۵۰ درصدی و قاچاق گازوئیل ۶۹ درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه ۵۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود."

منبع: بیدار بورس
کد خبر 28784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =