پاسخ کمیسیون تلفیق به ادعای دستکاری بودجه

هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر دستکاری بودجه ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بیداربورس،  هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس مبنی بردستکاری بودجه ۱۴۰۰ در نامه‌ای اعلام کرد: این کمیسیون وظایف را قانونی و در موعد مقرر انجام داده و آماده است در هر مکان و زمان اطلاع‌رسانی کند و به شبهات و ابهامات پاسخ دهد.

شرایط بودجه پیشنهادی اولیه و ناهم‌تراز دولت، رد کلیات در صحن علنی، اصرار بر ابلاغ بودجه قبل از پایان سال و از دست‌رفتن فرصت سه‌هفته‌ای مجلس،   باعث محدودیت زمانی جدی در بررسی بودجه شد اما با زحمات شبانه‌روزی نمایندگان در صحن علنی تا پایان سال نهایی و به دولت ابلاغ شده است.

در شرایط کنونی که کمر مردم زیر بار گرانی‌های ناشی از ناکارآمدی مدیریتی و تحریم‌های ظالمانه خم شده و کشور درگیر مشکل فراگیر کرونا و مذاکرات هسته‌ای وین است، بیش از هر زمان دیگر به همدلی و حل مسائل و ابهامات از طریق گفتگو نیاز داریم. لذا همگان را به خویشتن‌داری و بررسی جامع‌تر اظهارات و اثر اجتماعی آن دعوت می‌کنیم.

برای اولین بار بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان به محرومیت‌زدایی اختصاص یافته که نحوه توزیع آن بین شهرستان‌ها، قبل از تصویب بودجه در صحن به استحضار روسای مجامع استانی رسیده است.

مبلغ هفت هزار میلیارد تومان برای آب‌رسانی و ۵ هزار میلیارد تومان برای راه روستایی اختصاص یافته و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تقویت تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و نیرو، زیربناهای توسعه گردشگری و ... پیش‌بینی شده است.

در ارتقا و تقویت بنیه فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی، هزاران میلیارد اختصاص یافته که بی‌سابقه بوده است.

در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، حقوق و البسه سربازان و سایر اقشار بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

در تقویت بنیه دفاعی، توانمندی‌های هسته‌ای، اعتبارات قوه قضائیه، صدا و سیما و دستگاه‌هایی که حکم قوانین دائمی و برنامه ششم در مورد آن‌ها در لایحه بودجه عنایت جدی نشده بود، راهگشایی‌ هایی صورت گرفته است.

این کمیسیون همچنان پذیرای انتقادات، پیشنهادات و اصلاح ساختاری بودجه و تدوین چارچوبی برای برنامه هفتم و بودجه‌های سال‌های آتی خواهد بود.

آنچه کرده‌ایم لطف خدا بوده است. همچنان پذیرای انتقادات، پیشنهادات و اصلاح ساختاری بودجه و تدوین چارچوبی برای برنامه هفتم و بودجه‌های سال‌های آتی هستیم.

اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه شامل الیاس نادران (رئیس)، محسن دهنوی، ابراهیم عزیزی، رحیم زارع (سخنگو)، محمد رشیدی و مجتبی رضاخواه هستند.

کد خبر 2987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =