تقدیر  وزیر بهداشت از فولادمبارکه در راستای حمایت مالی و تجهیزاتی کنترل کرونا

وزیر بهداشت به دلیل اقدامات موثر شرکت فولاد مبارکه در مدیریت بحران کرونا اعم از تامین اکسیژن رایگان بیماران مبتلا به کرونا و تجهیز مراکز درمانی تقدیر کرد.

به گزارش بیداربورس،  طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در مراسم پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور و انستیتو فینلای کوبا گفت: فارغ از کمک‌های ریالی فولاد مبارکه در مقابله با کرونا با تامین رایگان اکسیژن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تامین این ماده حیاتی برای بیماران مبتلا به کرونا آسودگی خاطر ایجاد شد.

وی افزود: اهمیت و ضرورت اقدام فولاد مبارکه آن جا نمایان می شود که مراکز درمانی با محدودیت تامین اکسیژن و تجهیزات تانک اکسیژن و عدم دسترسی به اکسیژن سازها مواجه بودند که با این حمایت برطرف شد. اقدام فولاد مبارکه در تامین رایگان اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی به  دغدغه تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی خاتمه داد و به نیاز مراکز درمانی استان اصفهان، استان‌های هم جوار و حتی برخی بیمارستان های تهران پاسخ داد.

چنگیز ادامه داد: داروی اصلی بیماران مبتلا به کرونا اکسیژن است. امید می رود سایر صنایع که به نوعی با اکسیژن به عنوان یک محصول فرعی سر و کار دارند هم به کمک بیمارستان و مراکز درمان بیایند. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر لازم نیست بیمارستان ها با دغدغه تامین اکسیژن مواجه باشند.

همراهی پیوسته فولاد مبارکه با مردم

مهدی نقوی معاون فناوری فولاد مبارکه نیز در حاشیه این جلسه در خصوص اقدامات در دوران شیوع کرونا گفت: با شیوع بیماری کرونا، فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت مسئولیت‌پذیر تلاش کرد در کنار مردم قرار بگیرد و در شرایط خاص و ویژه کمک‌های بسیاری را ارائه داد. اختصاص بودجه قابل توجه برای خریداری تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و ارائه اکسیژن رایگان به بیمارستان‌ها از جمله اقدامات مهم فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با توجه به قرارگرفتن در موج چهارم کرونا افزود: با شروع موج چهارم کرونا همچنان مهم‌ترین نیاز یک بیمار کرونایی اکسیژن است. بنابراین فولاد مبارکه تلاش کرده مهمترین وسیله مورد نیاز بیمارستان ها را در اختیار آنها قرار دهد تا دغدغه‌ای در خصوص تامین اکسیژن نداشته باشند. اقدامات حوزه بیماری کرونا تنها یکی از اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه بشمار می‌رود. این شرکت در مسائل دیگری مانند آب، محیط زیست، تحصیل دانشجویان در دوران کرونا و ... نیز اقداماتی انجام داده اما این روزها اقدامات کرونایی با توجه به حساسیت شرایط و خطر پیش روی مردم بصورت خاص از سوی فولاد مبارکه دنبال می شود.

نقش مهم فولاد مبارکه در مقابله با شیوع کرونا

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو هم با اشاره به اقدامات شرکت‌ها به ویژه فولاد مبارکه در مقابله با کرونا گفت: در مسیر بسیج ملی مقابله با کرونا، مشارکت بخش‌های مختلف اعم از انجمن‌ها و موسسات غیر دولتی، خیریه‌ها، نهادهای مردمی، سازمان‌ها و بخش خصوصی شامل سازمان‌های تجاری و صنعتی صورت گرفت.

وی افزود: بخشی از این یاری رسانی در قالب پویش ره سلامت به فعالیت های اطلاع رسانی و مشارکت نشان های تجاری آغاز شد. فولاد مبارکه و تعدادی از شرکت های بزرگ در استان های مختلف، نقش قابل توجهی در تامین اکسیژن مورد نیاز و  پشتیبانی در حوزه های دیگر ایفا کردند که قابل تحسین بوده و امید می رود در ماه های آتی ادامه داشته باشد.

جهانپور ادامه داد: شرکت‌های بسیاری از جمله فولاد مبارکه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نه تنها در محدوده جغرافیایی بلکه به استان های دیگر نیز کمک‌های شایانی کردند. حوزه مسئولیت های اجتماعی برای برندها و شرکت های مختلف، حوزه ای است که علاوه بر تعهدات انسانی و اخلاقی در حوزه توسعه سازمان ها و مسیری که در آینده پیش رو دارند تسهیلگر خواهد بود.

بنابراین گزارش، در بیست وسومین مراسم پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور و انستیتو فینلای کوبا، وزیر بهداشت از حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه به دلیل اقدامات موثر این شرکت در مدیریت بحران کرونا اعم از تامین اکسیژن رایگان بیماران مبتلا به کرونا و تجهیز مراکز درمانی تقدیر کرد.

کد خبر 3000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =