اصلاح به سمت خط پایینی تراکم ادامه دارد 

تصویر نمایی است از نوسانات چند ماه اخیر شاخص کانه های فلزی یا همان معدنی ها که به زیبایی تفاوت اصلاح و ریزش را نمایان میکند. به لطف شرکتهای بزرگ گروه همچون گلگهر و چادرملو، این شاخص پس از رشد ۸۶۰ درصدی ظرف ۱۸ ماه و رسیدن به قله ۴۶۳ هزار واحدی، اصلاح ۳۷ درصدی را تا اینجا ظرف ۹ ماه داشته که معقول به نظر میرسد. علت آنجاست که رشد نیز معقول بوده چرا که در مدت مشابه شاخص کل رشد ۱۲۵۰ درصدی داشته و طبیعی است که در اصلاح هم شاخص کل بیشتر از شاخص معدنی اصلاح کند.

نوید بازگشت به مدار رشد در میان مدت 
به گزارش بیداربورس، اما پس از اصلاح ۳۷ درصدی اولیه و رشد ۲۷ درصدی پس از آن، شاخص معدنی کف خود را در ۲۸۸ هزار واحد حفظ کرده و در یک تراکم مثلثی در حال نوسان است. در حال حاضر به سمت کف مثلث مذکور در حال حرکت بوده و مهمترین حمایت پیش رویش نه در نمودار قیمت بلکه در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی و روی ۲۶ واحد است. با توجه به اینکه در حال حاضر اندیکاتور روی ۳۳ واحد قرار دارد و نیز با توجه به اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا که وارد فاز منفی شده است به نظر میرسد در کوتاه مدت اصلاح به سمت خط پایینی تراکم ادامه داشته باشد و در ادامه میتواند در همین محدوده تراکمی نوسان داشته باشد. اما شمایل نمودار به ویژه در قسمت پایانی به گونه ای است که در میانمدت و بلند مدت نویدبخش بازگشت به مدار رشد خواهد بود.

حمایت ۱۳۲۰ تومانی کگل 

کگل:  معدن گلگهر بعنوان بزرگترین شرکت گروه با مارکت ۱۴۰ هزار میلیاردی بیشترین تاثیر و طبیعتا بیشترین شباهت حرکتی و نموداری را با شاخص گروهش دارد. این سهم نیز در یک ساختار تراکمی قرار گرفته که در صورت از دست دادن حمایت بسیار مهم ۱۳۲۰ تومانی به سمت کف ساختار در ۱۲۰۰ تومان حرکت خواهد کرد.

کچاد در یک قدمی سقف ثبت شده 

کچاد: معدن چادرملو بعنوان دومین سهم گروه با مارکت ۱۲۰ هزار میلیاردی در فاز نخست ریزش همگام با بازار افت محسوس ۴۸ درصدی داشت اما ظرف ماه های اخیر به لطف چشم انداز بنیادی توانست این افت را جبران و تا یک قدمی سقف ثبت شده در قله بازار پیشروی کند. اکنون در حال اصلاح و مهمترین حمایت زیر پایش ۲۰۸۰ تومان است.

تحلیلگر: مهدی طیبی

کد خبر 3015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =