دلایل تاخیر ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی موسسه اعتباری اعلام شد

موسسه اعتباری ملل درباره دلایل تاخیر در ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش بیداربورس، موسسه اعتباری ملل درباره دلایل تاخیر در ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، دست به شفاف سازی زد.

بر اساس این گزارش، امین جوادی مدیرعامل "وملل" در خصوص دلایل تاخیر در ثبت افزایش سرمایه اعلام کرد: پیرو نامه های ۱۴ فروردین و ۱۷ اردیبهشت، بانک‌ها و موسسات اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی هستند و ثبت افزایش سرمایه آنها علاوه بر تایید سازمان بورس منوط به تایید مدارک و مستندات مربوط به منشاء واریز ارزش اسمی سهامداران عمده توسط اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی نیز است.

در این خصوص مدارک مذکور طی نامه ۱۰ اسفند سال ۱۴۰۱ به بانک مرکزی ارسال شده و تا مرحله نهایی نیز پیشرفته است. بنابراین به محض اخذ تاییدیه های لازم، مدارک و مستندات مربوط به اداره ثبت شرکت ها ارسال و افزایش سرمایه موسسه ثبت خواهد شد. این موسسه در تلاش است هر چه سریعتر تاییدیه نهایی از بانک مرکزی اخذ و افزایش سرمایه ثبت شود که در این خصوص طی مکاتبه‌ای از معاون نظارتی بانک مرکزی دستور تسریع در بررسی پرونده درخواست شده است.

مجمع فوق العاده موسسه ملل ۱۵ تیر سال گذشته برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب شد تا سرمایه "وملل" از یک به دو هزار میلیارد تومان برسد.

طبق دستور بانک مرکزی به انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در مجوز ۲۸ مهر سال گذشته برای تبدیل وضعیت این موسسه به "بانک"، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزابی دارایی ها به تعویق افتاد.

کد خبر 30468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =