وعده شورای رقابت به بررسی قیمت دنا و گران فروشی ایران خودرو

شورای رقابت با توجه به وظیفه نظارت بر رویه فروش و رسیدگی به شکایت مردم از ایران خودرو، وعده بررسی قیمت دنا خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت از بررسی قیمت خودرو دنا در این شورا خبر داد و  گفت: شورا طبق مصوبه ۵۴۳ موظف به نظارت بر رویه فروش است و باید به شکایت مردم رسیدگی کند.

بر اساس این گزارش به‌ دنبال تغییر قیمت ۲۸ محصول ایران خودرو با توجه به افزوده شدن استانداردهای اجباری در ظاهر دعوتنامه‌هایی که برای برخی مشتریان ارسال شده با کم و زیاد کردن قیمت‌ها مدل بالاتر فاکتور شده است. طبق مصوبه فروردین‌ شورای رقابت، قیمت دناپلاس ۲۸۱.۴ میلیون تومان تعیین شده بود که پس از اصلاح قیمت‌ها مقرر شد که ۴۳.۸ میلیون تومان از قیمت این خودرو کاسته و قیمت نهایی این خودرو ۲۳۷.۵ میلیون تومان فاکتور شود.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین شورای رقابت، ۳۹۰.۹ میلیون تومان تعیین شده بود که پس از اصلاح قیمت‌ها مقرر شد ۱۷.۹ میلیون تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸.۹ میلیون تومان نهایی می‌شود.

طبق اعلام مشتریان دنا پلاس که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود، ایران‌ خودرو برای تکمیل وجه مشتریان دناپلاس معمولی دعوتنامه ارسال کرده اما به‌جای آنکه ۴۳.۸ میلیون تومان را کاسته و مابه‌تفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳.۳ میلیون تومان) را مطالبه کند از قیمت دناپلاس توربو که ۳۹۰.۹ میلیون تومان است، ۴۳.۸ تومان را کاسته و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

پس از اصلاح قیمت دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول ۲۳۷.۵ میلیون تومان خواهد بود و با توجه به ۱۳۳.۳ میلیون تومان پرداختی مشتریان  باید حدود ۱۰۴.۲ میلیون تومان دیگر واریز کنند اما در دعوتنامه ارسالی، قیمت نهایی فاکتور ۳۷۳.۷ میلیون تومان و مابه‌تفاوت برای تکمیل وجه ۲۴۰.۴ میلیون تومان اعلام شده است.

کد خبر 30781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =