۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
حباب طلا در محدوده صفر!

یکی از روش های رایج پوشش تورم در ایران خرید دلار است؛ این در حالی است که باخرید طلا علاوه بر پوشش تورم داخلی، میتوان تورم بین المللی را نیز پوشش داد البته این به شرطی است که وضعیت اونس جهانی رو به بالا باشد و اصلاح قیمتی عمیقی برای آن در نظر گرفته نشود.

به گزارش بیداربورس یکی از روش های رایج پوشش تورم در ایران خرید دلار است؛ این در حالی است که باخرید طلا علاوه بر پوشش تورم داخلی، میتوان تورم بین المللی را نیز پوشش داد البته این به شرطی است که وضعیت اونس جهانی رو به بالا باشد و اصلاح قیمتی عمیقی برای آن در نظر گرفته نشود . در حال حاضر با توجه به کاهش ایندکس دلار در بازارهای جهانی، اجماع جهانی تحلیلگران بر رشد قیمت های فلزات گران بهایی همچون طلا و مس مثبت است از طرفی وضعیت چارت تکنیکال جهانی اونس جهانی هم وضعیت بسیار خوبی برای وضعیت بلندمدت نشان میدهد . تحلیلگران اقتصاد جهانی برای قیمت جهانی طلا در ۵سال آینده قیمتی بیش از۲۵۰۰دلار را در نظر میگیرند .
وضعیت تکنیکالی طلا نیز نشان میدهد احتمال تشکیل کاپ در تایم فریم ماهانه از سال ۲۰۱۱تا ۲۰۲۱ وجود دارد و با اصلاح تا مقطع ۳۸درصد فیبوناچی و رسیدن به قیمت ۱۶۰۰دلار این فرضیه را قوی میکند . حال با کلوز ماهیانه بالای ۱۸۹۷دلار میتوان تارگت ۲۷۰۰دلار در تایم فریم بلند مدت برای طلا در نظر گرفت.

حباب طلا در محدوده صفر!

طلا در بازار داخلی در حال حاضر دارای حباب محدوده صفر است که این مورد در تاریخ بی سابقه است و بافرض کنونی قیمتی دلار، میتوان گفت باز هم خرید طلا به دلار الویت دارد.

حباب طلا در محدوده صفر!

تحلیلگر: ایمان خاکپزان

منبع: بیدار بورس
کد خبر 30832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =