روسیه با اعلان جنگ فرمانده "واگنر" وارد بحران جدید شد/ واکنش پوتین

اعلام جنگ فرمانده گروه شبه‌نظامی موسوم به واگنر علیه مسکو منجر به بروز بحران جدید برای روسیه و پوتین شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال یوگنی پریگوژین فرمانده گروه شبه‌ نظامی مزدور روسی و موسوم به واگنر پس از هفته‌ها نزاع کلامی و مجازی با مقامات ارشد نظامی روسیه به کرملین اعلام جنگ کرد و گفت: با همه نیروها به سمت مسکو می‌آید تا وزیر دفاع را در میدان سرخ به دار آویخته و کنار لنین دفن کند. همچنین خواستار شورش علیه ارتش روسیه شده اما تلاش برای کودتای نظامی را رد کرده است.

براساس این گزارش، وی از مدت ها قبل نسبت به تامین تجهیزات جنگی گروه برای نبرد با اوکراین از سوی وزارت دفاع روسیه شکایت داشت و مدعی شد وزیر دفاع روسیه، خیانت کرده و از پشت خنجر زده و با حملات موشکی باعث کشته‌شدن شمار زیادی از نیروها شده است.

پریگوژین از مردم روسیه خواسته به خیابان‌ها بیایند و در کنار دیگر سربازان بر علیه خائنین قیام کنند. بامداد امروز هم نیروهای واگنر بدون مواجهه با هر گونه مقاومتی وارد شهر روستوف شده‌اند. 

در این میان به گفته سخنگوی کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از همه رویدادها مطلع شده و اقدامات لازم در حال انجام بوده و دستور دستگیری پریگوژین هم صادر شده است.

جمعه شب تدابیر امنیتی در روسیه تشدید شده و با محدود شدن اینترنت، خودروهای نظامی در خیابان‌های مسکو مشاهده شده و این شهر در وضعیت آماده‌ باش قرار گرفته و تدابیر امنیتی در اطراف اماکن مهم پایتخت تشدید شده است.

کد خبر 30974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =