محرک های صعود شاخص و خروج از مرحله اصلاح + پیش بینی دو ماهه از بورس

تحلیلگر بازار سرمایه با اعلام محرک های صعود شاخص و خروج از مرحله اصلاح، پیش بینی کرد وضعیت فعلی بیش از دو ماه تداوم یابد.

به گزارش بیداربورس، نیما میرزایی درباره اوضاع بورس که با عقب نشینی چند هفته گذشته شاخص به کانال ۲.۱ میلیون واحدی همراه شده با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان در مرحله استراحت است به دنیای اقتصاد اعلام کرد: با توجه به روند اغلب معاملاتی که دیده می‌شود اصلاح بیشتر زمانی است تا قیمتی. به این معنی که افت آنچنانی در قیمت سهام رخ نمی دهد اما روند صعودی قابل‌ توجهی در بورس به چشم نمی‌خورد و بازار در مرحلهاصلاح زمانی به سر می‌برد.

از مهم‌ترین دلایل تشکیل چنین وضعیتی می‌توان به افت قیمت دلار بازار آزاد اشاره کرد و در این میان نگرانی برخی از سهامداران کوتاه‌مدت نیز بر این ماجرا دامن زده است. با مخابره شدن خبرهای مثبت از تحولات برجامی، قیمت دلار احتمالا مجددا اصلاح یا ریزش خواهد داشت و تا زمانی که سایه ترس احساسی از سر بازار برداشته نشود ممکن است این وضعیت تداوم یابد.

با این‌حال به نظر نمی‌رسد با توجه به وضعیت تکنیکال شاخص و انتظارات تورمی موجود، وضعیت فعلی بیش از دو ماه تداوم یابد. بنابراین انتظار می‌رود نهایتا تا انتهای مرداد شاهد شروع فصل تازه‌ای خواهیم بود و بازار به روند روبه‌رشد برخواهد گشت و در این وضعیت موج جدید ورود نقدینگی به بازار سرمایه نیز دور از انتظار نیست. در طول این مدت چنانچه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه نیز به جمع‌بندی برسد و قانون نهایی آن به دستگاه اجرایی ابلاغ شود به کمک بازار سرمایه خواهد آمد تا از وضعیت فعلی خارج شود.

در کنار این موضوع در گزارش‌های سه‌ ماهه‌ای که شرکت‌های عمدتا صادراتی مخابره خواهند کرد با توجه به اینکه قیمت دلار نیمایی مبنای فروش این شرکت‌ ها است و طبق اخبار رسمی و غیررسمی که به گوش می‌رسد قیمت دلار فروش برخی شرکت‌های صادراتی حتی تا بیش از ۴۰ هزار تومان نیز رفته، می‌توان خوش‌بین بود افزایش سودآوری این شرکت‌ها در گزارش‌های ارسالی نیز به کمک بازار سرمایه بیاید.

در مجموع انتظار می‌رود چنانچه افت خاصی در قیمت دلار بازار آزاد رخ ندهد، وضعیت نوسانی ادامه‌دار باشد. شاخص بر روی خط حمایتی مستحکم قرار گرفته و با گذر زمان می توان شاهد شروع ادامه حرکت صعودی در بلندمدت بود.

کد خبر 31078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =