سود ۶۲ تا ۵۵ درصدی سهام سه بانک و میانگین بازدهی ۲۵.۵ درصدی صنعت

سود سهام سه بانک در سه ماه اول سال به ۶۲ تا ۵۵ درصد و میانگین بازدهی صنعت به ۲۵.۵ درصد رسید که نسبت به رشد ۱۱ درصدی شاخص بورس است.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس پرس، شاخص بورس از ابتدای سال تا پایان خرداد با رشد ۱۱ درصدی  از ۱.۹ به ۲.۱ میلیون واحد رسید و نسبت به دیگر بازارها، بازدهی و رونق مناسبی داشت اما در برابر نرخ تورم بیش از ۴۶ درصدی، حرفی برای گفتن نداشت.

براساس این گزارش، بررسی بازدهی صنعت بانکداری به عنوان یکی از گروه های جلودار بازار سرمایه هم نشان می دهد که میانگین بازدهی سهام ۱۷ بانک بورسی و فرابورسی بیش از ۲۵.۵ درصد بوده که هر چند در مقایسه با دیگر بازارها و شاخص بورس ، قابل توجه است اما این صنعت هم قادر به جبران کاهش ارزش پول ملی و تورم نشد. با این حال سه بانک با رونق جالب توجه به بازدهی بیش از تورم رسیدند.

به این ترتیب بانک دی با رشد ۶۲.۶ درصدی قیمت هر سهم طی سه ماه اول سال ، بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران کرد. 

پس از بانک دی هم دو بانک سرمایه و ملت با بازدهی ۵۶.۶ و ۵۵.۳ درصدی ، قادر به جلب رضایت سهامداران شدند و در پله دوم و سوم ایستادند. در ادامه هم بانک های تجارت ، سامان ، پست بانک، گردشگری و اقتصاد نوین به بازدهی ۴۲ تا ۳۳ درصدی رسیدند.

از سوی دیگر دو بانک کارآفرین و سینا با زیان سهام ۲۴.۲ درصدی، بدترین عملکرد را ثبت کردند و بانک های ایران زمین، خاورمیانه ، پاساگارد با بازدهی ۴.۸ تا ۱۱ درصدی نتوانستند حتی به اندازه رشد شاخص بورس ، بازدهی داشته باشند.

بازدهی سهام بانک ها ( براساس تفاوت قیمت هر سهم، سود تقسیمی و افزایش سرمایه)

سود ۶۲ تا ۵۵ درصدی سهام سه بانک و میانگین بازدهی ۲۵.۵ درصدی صنعت

کد خبر 31084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =