انتقاد فعالان صنعت پتروشیمی به مصوبه جدید نرخ گاز پتروشیمی‌ها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر انتقاد فعالان صنعت پتروشیمی به مصوبه جدید نرخ گاز پتروشیمی‌ها گفت: بر اساس مصوبه جدید، با عوارض آن، قیمت خوراک به ۸۰۵۰ تومان و قیمت سوخت به ۵۰۰۰ تومان می‌رسد.

به گزارش بیداربورس احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: بر اساس مصوبه دولت قیمت خوراک پتروشیمی‌ها ۶۰درصد و قیمت سوخت پتروشیمی‌ها ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این مصوبه درحالی‌است که نه‌تنها در دنیا گاز گران نشده، بلکه ارزان شده و قیمت گاز هم‌اکنون در هنری هاب، ۸ سنت و متوسط قیمت گاز در دنیا ۱۱ سنت است.

مهدوی ابهری با بیان اینکه "با این فرمول با نرخ تسعیر ۳۸ هزار تومنی، حدود ۲۲ سنت قیمت گاز پتروشیمی ها می‌شود و قیمت سوخت سربه فلک می‌زند"، گفت: با افزایش ۱۰۰درصدی قیمت سوخت، نه‌تنها پتروشیمی‌هایی که خوراک گازی می‌گیرند، بلکه کلیه مجتمع‌های پتروشیمی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: قیمت خوراک و سوخت، ۷۰۰۰ تومان و ۴۰۰۰ تومان درج شده در مصوبه نیست، بلکه با عوارض آن، قیمت خوراک به ۸۰۵۰ تومان و سوخت به ۵۰۰۰ تومان می‌رسد.

وی افزود: این مصوبه درست برعکس شعار سال است، تولید در شرکت‌های متانولی را متوقف می‌کند، بازار صادراتی ما از دست می‌رود و اثرات منفی در بازار سرمایه می‌گذارد.

مهدوی با بیان اینکه "متانول کاوه به عنوان اولین متانول کشور است که اعلام توقف فعالیت کرد"، گفت: سهامداران مجتمع‌های پتروشیمی نمی‌پذیرند به فعالیتی ادامه داده شود که سراسر زیان به همراه دارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان اوره نیز در مرز همین زیان هستند، مخصوصا اوره‌ای هایی که جدید به مدار آمدند و هنوز سرمایه آنها مستهلک نشده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: انتقاد خود را پیش از این در جلسات متعددی به گوش مجلس و دولت رسانده بودیم و پیگیری ما به عنوان انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی از دولت و مجلس ادامه خواهد داشت.

کد خبر 31260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =