کاهش فعالیت کارخانه‌های دومین اقتصاد بزرگ جهان

فعالیت کارخانه و بخش خدمات چین با گسترش نابسامانی اقتصادی با لغزش مواجه می‌شود.

به گزارش بیداربورس، بررسی‌های رسمی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین برای سومین ماه متوالی در ژوئن کاهش یافت و ضعف در سایر بخش‌ها عمیق‌تر شد. دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه اول بیشتر از حد انتظار رشد کرد اما سیاست‌گذاران نتوانسته‌اند این حرکت را در سه ماهه دوم حفظ کنند.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که فعالیت بخش خدمات در ماه ژوئن ضعیف‌ترین میزان خود را از زمانی که چین محدودیت‌های سخت‌گیرانه خود را در اواخر سال گذشته کنار گذاشت، ثبت کرد.

شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی از ۴۸.۸ در ماه مه به ۴۹ رسید که مطابق با پیش‌بینی‌ها باقی ماند. شاخص مدیران خرید غیر تولیدی از ۵۴.۵ در ماه مه به ۵۳.۲ کاهش یافت که نشان‌دهنده کندی فعالیت بخش خدمات و ساخت‌وساز است.

اقتصاددانان زمانی که چین محدودیت‌های کووید را کنار گذاشت، پیش‌بینی کردند که اقتصاد این کشور به سرعت بهبود یابد و به عنوان یک محرک کلیدی برای رشد جهانی باشد. با این حال، شش ماه بعد، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را برای بقیه سال کاهش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت چین، هدف رشد تولید ناخالص داخلی متوسط حدود ۵ درصد را برای امسال پس از به شدت از دست دادن هدف سال ۲۰۲۲ تعیین کرده است. کابینه چین در ماه گذشته متعهد شد که بهبود اقتصادی پایدار را ارائه کند.

کد خبر 31365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =