پیش بینی بازار سهام امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲

دیروز تحرکات مثبتی در بورس دیده شد که اگر ادامه دار باشد می توان امیدوار بود که دوره اصلاح بازار کم کم به پایان خواهد رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، نمادهای مهم گروه خودرو به خصوص سایپا، روز گذشته با تقاضای خوبی مواجه شدند. این نمادها رشد قیمت مناسبی داشتند و حتی سایپا برای دقایق طولانی صف خرید بود.

با این حال به دلیل افتی که بورس طی ۲ ماه اخیر داشته، هنوز دید خیلی مثبتی نسبت به ادامه معاملات وجود ندارد. برخی از فعالان بازار سرمایه معتقدند تقاضای ایجاد شده، با عرضه های زیادی مواجه خواهد شد و با سرکوب این موج تقاضا، مجددا بازار مسیر اصلاحی خود را ادامه می دهد.

اما برای اینکه متوجه شد بازار چه مسیری را در پیش می گیرد، باید معاملات چند روز باقی مانده از هفته را رصد کرد. با توجه به اینکه فعلا تقاضای ایجاد شده بیشتر معطوف به گروه خودرویی است، ابتدا باید این تقاضا به کل بازار سرایت کند و پس از آن با بالا رفتن ارزش معاملات خرد، تایید ورود به روند صعودی را دریافت کرد.

**تزریق پول پس از ۱۰ روز

دیروز هم ارزش معاملات خرد رشد داشت اما رشد آن به اندازه ای نبود که بتوان آن را سیگنال معتبری دانست. روز گذشته ارزش معاملات خرد ۵۹۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که نسبت به روز شنبه، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت.

با این حال فعلا این اعداد برای معاملات خرد، اعداد بزرگی محسوب نمی شوند. در گام اول باید ارزش معاملات خرد به بالای ۹-۱۰ هزار میلیارد تومان برسد و پس از تثبیت در این محدوده، باید به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد تا بتوان گفت که وضعیت بازار واقعا خوب شده است.

مهم ترین اتفاقی که دیروز در بورس رخ داد، تزریق پول حقیقی ها به بازار بود. پس از ۱۰ روز متوالی خروج پول، دیروز سرانجام حقیقی ها پول جدید وارد بورس کردند. البته رقم وارد شده به بازار ۵۰ میلیارد تومان بود که عدد کوچکی است. اما همین که زنجیره خروج پول از بازار قطع شد، اتفاق خوبی محسوب می شود.

**معاملات امروز مهم است...

به طور کلی از روز ۱۷ اردیبهشت که بازار وارد فاز نزولی شد تا به حال، جمعا ۷-۸ روز ورود پول اتفاق افتاده و در سایر روزها، حقیقی ها نقدینگی از بازار خارج کرده اند.

قدرت خریداران حقیقی هم نسبت به فروشندگان حقیقی وضعیت خوبی دارد و می توان انتظار داشت که بازار امروز مجددا مثبت شود. البته امروز روز مهمی برای بازار محسوب می شود که چنانچه عرضه ها، تقاضا را سرکوب کنند، ممکن است مجددا بازار به مسیر اصلاحی خود ادامه دهد.

کد خبر 31407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =