پیش بینی روند بورس در هفته جاری و پیشتازی دو گروه مهم

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به عوامل مثبت و منفی موثر در معاملات هفته قبل، پیش بینی کرد روند بورس در هفته جاری، مثبت و دو گروه مهم پیشتاز باشند.

به گزارش بیداربورس، علی عصاری درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه که هفته گذشته با بازگشت شاخص به محدوده ۲.۲ میلیون واحدی همراه شد با انتشار مطلبی با عنوان "بوی بهبود از اوضاع بورس؟" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: در معاملات هفته قبل اگر چه مثبت‌ها چندان چشمگیر نبود و بسیار کم‌رمق بودند اما در دو روز پایانی حجم معاملات اندکی بهبود یافت و روی خوش نشان داد.

در این میان سه نکته اصلی و مثبت در مورد هفته دوم تیر وجود دارد. اول اینکه ارزش معاملات نسبت به هفته‌های قبل بهتر بود و این بهبود در ارزش معاملات، سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر شد. به نظر می‌رسد این پیام مثبت و جزو اخبار مطلوب هفته گذشته محسوب می‌شد. تحرکات مثبت در گروه خودرویی اتفاق مثبت دیگر بود. پایان هفته گروه خودرویی بخصوص "خودرو و خساپا" صف خرید شد. مدت‌ها بود این صف حالت ریزشی داشت. پس از ریزش ۱۷ اردیبهشت این سهم‌ها صف خرید به خود ندیده بودند و این اتفاق مثبت بود.

خودرویی‌ها با توجه به صف خریدی که داشتند، سبزپوشی را به سایر گروه‌ها و سهم‌ها سرایت دادند و از این جهت نیز نکته قابل‌توجهی بود. آخرین نکته مثبت پایان واکنش منفی پتروشیمی‌ها به نرخ خوراک بود. این گروه رشد خاصی نداشت ولی حداقل زیرش آن متوقف شد و کندل‌ها برای پتروشیمی‌ ها وضعیت متعادلی را نشان داد.

این دو گروه نسبتا خبرهای خوشی به بازار مخابره کردند اما در مورد نکات منفی بازار در هفته گذشته، تعداد رو به افزایش عرضه‌های اولیه‌ است. این اتفاق باعث کندی بازار و گرفتن رونق از بورس خواهد شد و در صورت تداوم ارائه عرضه اولیه‌ها وضعیت نگران‌کننده‌تر می‌ شود. عامل دوم منفی حجم خوردن و افزایش ارزش معاملات در گروه‌هایی بود که شاخص‌ساز نبودند.

بطور مثال عددهای بالایی در ارزش معاملات گروه‌هایی مانند ساختمان دیده شد. این گروه حجم‌ زیادی خورد و ارزش معاملات غیرمعمولی داشت و این خبر برای بازار سرمایه خوش نیست. بورس باید در گروه‌های اصلی و شاخص‌ساز رشد کند  تا این رشد را به سایر بازار سرایت دهد. اخبار زیاد منفی نیست و نرخ دلار نیز ثابت مانده است. به نظر می‌رسد هفته جاری مثبت و با پیشتازی گروه‌های ریالی یعنی خودرو و بانکی باشد.

کد خبر 31594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =