خبر منفی "شپنا" منجر به کاهش سود ۲۲۵ ریالی هر سهم شد

پالایشگاه اصفهان با اعلام رویدادی منفی و مربوط به درآمد ۴ ساله تسعیر ناشی از تبدیل ارز به ریال از کاهش ۲۲۵ ریالی سود هر سهم خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، پالایشگاه اصفهان که با سرمایه اسمی ۲۲.۷ هزار میلیارد تومانی در بورس حضور دارد با اعلام رویدادی منفی، مشمول توقف یک ساعته نماد شد.

"شپنا" با اشاره به عودت اعلامیه های درآمد تسعیر ناشی از تبدیل ارز به ریال سال های ۹۷ الی ۱۴۰۱ اعلام کرد: اعلامیه بستانکاری صادره از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در خصوص درآمد بهره و کارمزد تبدیل ارز صادرات فراورده های نفتی بابت سال های ۹۷ الی ۱۴۰۱ و اعلامیه بدهکار متناظر آن به مبلغ ۵۱.۱۲۷ میلیون ریال به این شرکت ارسال شده که میزان سود خالص قبلی را (به ازای هر سهم ۲۲۵ ریال) کاهش می دهد.

براساس این گزارش، پالایشگاه اصفهان طبق صورت های مالی حسابرسی نشده تلفیقی ۱۲ ماه سال مالی گذشته، بالغ بر ۳۴۱.۳ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی، ۳۸.۷ هزار میلیارد تومان سود معادل ۱۷۰۶ ریال برای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۶۰، ۱۴۳ و ۱۰۴ درصدی روبرو شد.

همچنین شرکت اصلی بالغ بر ۳۳۹.۸ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان سود خالص و ۱۶۹۸ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود.

خبر منفی "شپنا" منجر به کاهش سود ۲۲۵ ریالی هر سهم شد

کد خبر 31789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =