پیش بینی بازار سهام امروز ۲۴ تیر

ترس شدیدی که به جان بورس افتاده، همچنان کار خود را می کند و باعث افت شاخص ها می شود.

به گزارش بیداربورس، طی هفته گذشته بازار سهام با افت سنگینی مواجه شد و شاخص های اصلی بازارهای بورس و فرابورس به طور چشمگیری کاهش یافتند.

ترس سهامداران از تصمیمات ناگهانی دولت، گریبان تمام صنایع را گرفته و باعث ایجاد یک ترس شدید در بازار شده که نتیجه اش افت های پی در پی شاخص ها است.

با این وجود شرایط فعلی نمی تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و پس از افت هایی که اخیرا در بازار اتفاق افتاده، به زودی باید انتظار متعادل شدن بازار را داشت.

البته این تعادل به معنای بازگشت رو به بالای بازار نیست بلکه می تواند به معنای درجا زدن قیمت ها باشد. از دید تحلیلگران تکنیکال، هم قیمت اکثر سهام و هم اکثر شاخص ها به حمایت های معتبری رسیده اند که این می تواند منجر به بهبود وضعیت بازار طی روزهای آتی شود.

البته فشار فروش سنگینی که در بازار وجود دارد فعلا از بین نرفته و به مرور باید شاهد کم شدن این فشار فروش باشیم تا در نهایت، وضعیت به تعادل برسد.

**اثر برگزاری مجامع

بورس در یک هفته گذشته افت قابل توجهی داشته که این افت قابل توجه، همراه با رشد ارزش معاملات در برخی از روزها بوده است. برخی از تحلیلگران این طور می گویند که به دلیل رشد ارزش معاملات، احتمالا یک حرکت رو به بالا در بازار داشته باشیم.

اما باید این نکته را در نظر گرفت که در هفته جاری، بازار به دلیل بسته شدن بسیاری از نمادها که به مجمع می روند، احتمالا با کاهش ارزش معاملات مواجه شود.

با وجود تمام این موارد، تقسیم سود نقدی در مجامع شرکت ها به جذابیت آن ها اضافه می کند چراکه مجددا نسبت قیمت سهم به سود شرکت ها کاهش پیدا می کند که خریداران را فعال خواهد کرد.

**فشار فروش کم می شود؟

با توجه به شرایط فعلی، برای بازار امروز هم می توان افت شاخص ها را متصور بود که البته به دلیل نزدیک شدن به محدوده حمایتی، بعید است فشار فروش بازار به اندازه روز چهارشنبه باشد.

حتی ممکن است به دلیل رسیدن به محدوده حمایتی، بازار در نیمه دوم زمان معاملات بخشی از افت خود را هم جبران کند و حرکت پایین به بالایی هم داشته باشد. اما درصورتی می توان امیدوار به پایان اصلاح بازار بود که ارزش معاملات هم بالا برود.

البته به دلیل بی اعتمادی زیادی که اخیرا ایجاد شده، بازگشت بازار به سمت بالا خیلی سریع اتفاق نخواهد افتاد و باید مدتی زمان صرف شود تا مجددا دوباره اعتماد سرمایه گذاران بازگردد.

کد خبر 31852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =