سهامداران از درک برنامه‌های دولت عاجز شدند/ مقایسه سرانگشتی از دلار و سهم

کارشناس بازار سرمایه با مقایسه خریداران دیروز دلار و سهام، اعلام کرد: سهامداران از درک سیاست و مدیریت دولت عاجز شده و نمی دانند چه روشی در پیش گیرند!

به گزارش بیداربورس، محسن ذوالفقاری با اشاره به وضعیت اسفناک بورس که امروز شاخص با ریزش ۳۸ هزار واحدی در آستانه نزول به کانال ۱.۹ میلیون واحدی قرار گرفته و موجب اعتراض همگانی سهامداران شده ، اعلام کرد: بازار امروز حال و هوای خاصی دارد و نه کسی حاضر به فروش است و نه کسی انگیزه و جرات خرید دارد ولی بسیاری از نمادها تا صف فروش پیش رفته اند و شاخص در چند قدمی حمایت روانی ۲ میلیون واحدی قرار گرفته است.

موضوع فراتر از بحث تکنیکال و بنیاد عالی شرکت ها بوده و بسیاری از تحلیلگران حرفه ای و فعالان بازار درمانده و سکوت کرده اند که یادآورد باخت سال های گذشته تیم حرفه ای لیگ برتر فوتبال به تیم قشقایی شیراز است. آن تیم حرفه ای اگر در همان روز به مصاف یکی از تیم های برتر آسیایی رفته بود نتیجه قابل قبول تری می گرفت ولی شکست خورد. چون از قاعده بازی با تیم قشقایی اطلاعاتی در دست نداشت.

امروز نیز فعالان بازار سرمایه از درک سیاست و مدیریت دولت مردان عاجز شده اند و نمی دانند با چه روشی پیش بروند.

این گروه دو سال تمام از ارزندگی بورس سخن گفتند و حمایت کردند و حال با تصمیمات خلق الساعه دولت درمانده اند و می بینند خریدار ۱۱ صبح دیروز دلار، تمام سرمایه را تبدیل کرده و امروز هم دلار دارد و هم ارزش ریالی پول را حفظ کرده ولی خریدار دیروز سهام تا امروز حداقل ۱۰ درصد زیان کرده و یک روزه با کاهش ارزش سرمایه مواجه شده اما با این تفاوت که خرید دلار به ضرر اقتصاد و خرید سهام به نفع اقتصاد است.

کد خبر 31943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =