امسال ۱۵ درصد انرژی بیشتر به صنایع تحویل شد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: امسال نسبت به سال گذشته انرژی برق بیشتری به صنایع تحویل شد تا تولید بیشتری داشته باشند.

به گزارش بیداربورس به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنایع فولادی ۵۰ درصد از مصرف برق صنایع بزرگ را به خود اختصاص می‌دهند و بیش از ۲۰ درصد انرژی بیشتری تحویل گرفتند.

وی ادامه داد:صنایع سیمان نیز ۱۰ درصد و سایر صنایع مثل مس و آلومینیوم ۱۲ درصد انرژی بیشتر نسبت به سال گذشته تحویل گرفتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: همکاری خوبی صنایع با صنعت برق داشتند به طوری که در ۹۲ درصد صنایع هیچ محدودیتی اعمال نشد.

رجبی مشهدی گفت: صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی نیم روز محدودیت دارند که می‌توانند در ۶ و نیم روز دیگر جبران کنند و برای صنایع بزرگ هم برنامه خوبی تدارک دیده شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود عدد مصرف امروز به بیش از ۷۰ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق افزود: میزان اوج مصرف برق در یک روز عادی آبان و یا آذر ماه حدود ۴۰ هزار مگاوات است که الان بیش از ۳۰ هزار مگاوات مصرف برق صرف وسایل سرمایشی می‌شود.

رجبی مشهدی گفت: ۴۰ درصدتوان نیروگاهی صرف تامین این ۳۰ هزار مگاوات مصرف وسایل سرمایشی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مردم تا آنجا که برای آنها مقدور است در نحوه استفاده از این وسایل دقت کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مردم یک درجه دمای کولر گازی را بالا ببرند یعنی ۱۷ درجه به ۱۸ درجه برسد سه درصد در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد و اگر از ۱۸ به ۲۴ برسد ۲۰ درصد صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد.

رجبی مشهدی ادامه داد: این هفته گنبدحرارتی هشت کشور عربی همسایه را در بر می‌گیرد و برخی استان‌های غربی و جنوبی شاهد افزایش دمای هوا خواهند بود.

وی افزود: افزایش دما بی سابقه خواهد بود و احتمالا خوزستان و بخش‌هایی از هرمزگان دمای بالای ۵۰ درجه خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: لازم است مردم در استفاده از کولرها دقت کنند و با وجود گرما همکاران صنعت برق آماده تامین برق مورد نیاز هستند.

کد خبر 31974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =