گزارشات فصلی توانایی تغییر روند کلی بازار را ندارند

معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان ثنا، در خصوص گزارش عمکلرد شرکت‌های بورسی عنوان کرد: گزارش عملکرد هر شرکت اثر خود را بر روی روند و قیمت نماد خود می‌گذارد اما برای تغییر روند بازار، باتوجه به اینکه چشم‌انداز و سودآوری آتی صنایع بزرگ در هاله‌ای از ابهام است، این گزارشات فصلی توانایی تغییر روند کلی بازار را ندارند. 

علیرضا شاه‌محمدی، معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان ثنا با اشاره به این موضوع که در بازار امروز شاهد بازگشایی تعداد زیادی نماد بودیم که از میان آن‌ها برخی سهام صنایع پالایشی تاثیر بخصوصی بر روند بازارسرمایه داشتند، به بیداربورس گفت: باتوجه به اخبار پیرامون حذف و تغییر فرمول خوراک دریافتی پالایشی‌ها در روزهای اخیر شاهد توقف نمادهایی از جمله شبندر و شاوان بودیم که این مهم یکی از دلایل ریزش این سهام است. 
به گفته او عملکرد ضعیفِ فصلی گروه پالایشی یکی دیگر از دلایل ریزش‌های اخیر است. 

**حرکت دسته جمعی در بازار سرمایه نخواهیم داشت
وی با بیان اینکه گروه‌های بزرگ متاثر از تصمیمات اخیر دولت از جمله تغییر نرخ و فرمول خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها، عوارض صادراتی، تغییر فرمول خوراک دریافتی پالایشی ها و ... هستند و حتی احتمال تغییرات بیشتر آنها نیز وجود دارد، گفت: اینکه بگوییم کف سازی جدیدی در حال رخ دادن است بسیار مشکل بوده اما می‌توان این مورد را در نظر گرفت که گروه‌های مختلف بسته به پتانسیل‌های خود می‌توانند صعود یا نزول کنند و احتمالا شاهد حرکت دسته جمعی در بازار نباشیم. 
معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان ثنا، در خصوص گزارش عمکلرد شرکت‌های بورسی عنوان کرد: گزارش عملکرد هر شرکت اثر خود را بر روی روند و قیمت نماد خود می‌گذارد اما برای تغییر روند بازار، چشم‌انداز و سودآوری آتی صنایع بزرگ در هاله‌ای از ابهام است و این گزارشات فصلی توانایی تغییر روند کلی بازار را نداشتند. 

**اثرمنفی کاهش قیمت دلار بر بازارسرمایه
شاه‌محمدی معتقد است که ثبات و کاهش قیمت دلار موجب کاهش حباب سکه می‌شود، اما کاهش دلار بازار آزاد می‌تواند اثر منفی بر سودآوری آتی و کاهش قیمت سهم داشته باشد. 

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 32204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =