سیاست دولت حفظ ثبات در بازار ارز است

یک کارشناس بازارسرمایه در خصوص نرخ ارز و تاثیر آن بر بازارسرمایه عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر حفظ آرامش در بازار و همچنین آزاد سازی منابع ارزی کشور، انتظار می‌رود سیاست دولت همچنان حفظ ثبات در بازار ارز باشد که این موضوع می‌تواند شرایط را برای تصمیم‌گیری شرکت‌ها جهت سیاست‌گذاری در مورد خرید مواد اولیه و فروش محصولات مهیا کند.

حمید حسن‌پور، معاونت پشتیبانی و توسعه بازار سبدگردان هدف در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: بازارسرمایه این روزها کم‌رمق است و تعادل در عرضه و تقاضا را می‌توان علت این مهم دانست.

به گفته او کاهش تاثیرات و هیجانات ناشی از اخبار و اتفاقات پیرامون شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و فولادی از دلایل ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است و به عبارتی با انتشار گزارشات مناسب سه ماهه شرکت‌ها سمت تقاضا در بازار تقویت شده است و در نتیجه شاهد به تعادل رسیدن بازارسرمایه هستیم.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: تا زمانی که اخبار مثبت یا مهمی در خصوص صنایع مختلف از جمله بانک، پتروشیمی، خودرویی، فلزات اساسی و پالایشی منتشر نشود، انتظار می‌رود تعادل در بازار همچنان حفظ شود و فروشندگان تمایلی برای فروش و خریداران تمایلی برای خرید نداشته باشند.

**شرط افزایش تقاضا در بازارسرمایه چیست؟

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به اندازه و تاثیر این صنعت بر بازار می‌تواند یکی از عوامل موثر در جهت تعیین روند آن باشد، خاطر نشان کرد: باتوجه به ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع، در صورت لغو مصوبه دولت، میتوان به افزایش تقاضا در بازار امیدوار بود.

او در خصوص نرخ ارز و تاثیر آن بر بازارسرمایه عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر حفظ آرامش در بازار و همچنین آزاد سازی منابع ارزی کشور، انتظار می‌رود سیاست دولت همچنان حفظ ثبات در بازار ارز باشد که این موضوع می‌تواند شرایط را برای تصمیم‌گیری شرکت‌ها جهت سیاست‌گذاری در مورد خرید مواد اولیه و فروش محصولات مهیا کند.

**پیشبینی روزهای آتی بازارسرمایه

این کارشناس بازارسرمایه در پیشبینی روند روزهای آتی بازار اظهار کرد: تا زمانی که اتفاق مهم و تاثیرگذاری در مورد صنایع مختلف رخ ندهد، انتظار حفظ شرایط تعادلی فعلی وجود دارد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 32418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =