۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
سامانه یکپارچه حذف خواهد شد

آزادسازی قیمت خودرو در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد و در صورت عملی شدن، نحوه فروش محصولات نیز اختیاری و سامانه یکپارچه خودرو حذف خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از دنیای اقتصاد، وزارت صنعت قصد دارد قیمت خودرو را به سمت آزادسازی ببرد که در صورت عملی شدن این برنامه، نحوه فروش خودروها نیز آزاد خواهد شد.

براساس این گزارش، طبق مصوبه سال گذشته شورای رقابت، فروش همه خودروهای سواری باید در سامانه یکپارچه انجام شود. بنابراین خودروسازان ملزم به عرضه محصولات در این سامانه هستند. این سیاست در کنار الگوی قیمت‌گذاری دستوری اجرا ‌می‌شود و حال که قرار است این الگو حذف شود، نحوه فروش خودروها هم از انحصار یکپارچه خارج خواهد شد.

با حذف قیمت‌گذاری دستوری، الگوی فروش خودرو نیز تغییر می‌کند و به‌نوعی آزاد می‌شود. بنابراین در آینده خودروسازان برای اینکه محصولات را در چه بستری و با چه شرایط و با چه قیمتی بفروشند، آزاد خواهند بود. این به معنای حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو است که از ماه‌ها پیش به پلتفرم اصلی فروش تبدیل شده است. 

منوچهر منطقی معاون حمل‌ و نقل وزارت صنعت هم اعلام کرده هیات‌ مدیره خودروسازان با در اختیار گرفتن قیمت ها در روش فروش، کاملا مختار هستند و مثلا می‌توانند محصولات را به صورت لیزینگی یا گروهی بفروشند.

کد خبر 33245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =