جذب نقدینگی از طریق بورس با ارتقای شفافیت بازار سهام

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه شفافیت در بازار سهام رشد بسیار خوبی برای شاخص‌ها ایجاد خواهد کرد، گفت: باید اهرم‌های دقیق در بورس تعریف شود تا بتواند نقدینگی‌ها را جذب کند.

به گزارش بیداربورس به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به نوسانات اخیر در بازار سرمایه گفت: در بازار سهام و بورس باید از تنش‌ها و حساسیت‌های سیاسی، اظهارنظرهای غیر کارشناسی، تصمیمات بدون پشتوانه و بدون بررسی پیامدها و نکاتی که باعث پایین آمدن شاخص بورس می شود، اجتناب کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ایرادات واشکالاتی که در این زمینه وجود دارد، باید برطرف شود و از طرفی لوح تثبیت شاخص بهای سهام باید تقویت شود تا هنگامی که ارزش سهام رو به کاهش است تعادل ایجاد کند و هنگامی که ارزش سهام رو به افزایش است بتواند سهام بیشتری را عرضه کند.

وی افزود: شفافیت و عملکرد بورس نیز باید مورد توجه جدی قرار گرفته و باید سازوکاری اندیشیده شود تا مردم به بازار سهام اعتماد کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت در بازار سهام بخوبی صورت گیرد، می‌تواند رشد بسیار خوبی در شاخص‌ها ایجاد و همچنین باید اهرم‌های دقیق در بورس تعریف شود تا بتواند نقدینگی‌ها را جذب کند.

کد خبر 33305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =