مدیران سابق بورس ۱۲ شهریور محاکمه می شوند

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه کیفرخواست پرونده بررسی عملکرد مسؤولان سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت بازار صادر شده است، گفت: دادگاه متهمان این پرونده ۱۲ شهریور برگزار می شود.

به گزارش بیداربورس مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت قوه قضائیه از افشاگران و گزارشگران فساد خاطرنشان کرد: نگاه قوه قضائیه حمایت از گزارشگران فساد اقتصادی است، این افراد یار و یاور قوه قضائیه در امر مبارزه با فساد هستند، در مبارزه با جرائم مشهود نیز ضابطین موظف هستند که مطابق موازین قانونی عمل کنند و این مسیر مورد حمایت قوه قضائیه است. البته این نکته را مورد توجه قرار داد افشاگری فساد نباید منجر به اشاعه فساد باشد.

وی ادامه داد: لایحه ای در خصوص حمایت مالی از افشاگران تدوین شده و در صحن مجلس مطرح است‌. در این لایحه به چگونگی حمایت از افشاگران فساد اقتصادی پرداخته شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده مربوط به بورس تصریح کرد: در نشست دوم خردادماه نکاتی در این زمینه مطرح کردیم. خوشبختانه این کار پیگیری شده، کیفرخواست پرونده در خصوص گزارش اختصاصی سازمان بازرسی کل کشور در پرونده بررسی عملکرد مسؤولان اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت بازار صادر شد. نسبت به این پرونده ۲۰۰ نهاد مالی پیگیری شده است

مدیران سابق بورس ۱۲ شهریور محاکمه می شوند

وی ادامه داد: در این پرونده ۶ نفر (۲ نفر از مسؤولان سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین ۴ نفر مدیران سابق از سازمان بورس و اوراق بهادر ) متهم هستند، پرونده این افراد به دادگاه کیفری دو ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است. اولین جلسه دادگاه این پرونده ۱۲ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 33448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =