اعلام قیمت خودروهای فرسوده بعد از جهش های عجیب

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، قیمت خودروهای فرسوده را بعد از جهش های عجیب و تا ۵۰۰ میلیون تومانی، ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومانی اعلام کرد!

به گزارش بیداربورس، محمود مشهدی شریف بعد از جهش های تا ۵۰۰ میلیون تومانی خودروهای قدیمی و قبل از سال ۷۶، گفت: چند روز گذشته قیمت خودرو فرسوده به طور عجیبی افزایش یافت و در صفحه مراکز اسقاط خودرو حدود ۴۰ هزار گواهی اسقاط به قیمت ۳۵ میلیون تومان موجود است. قیمت لاشه هم ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان بوده که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت واقعی خودرو فرسوده در بازه ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است، افراد فریب برخی سودجویان را نخورند. 

بر اساس این گزارش پس از ارسال آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به مجلس، یک نماینده مفاد این آیین‌نامه ۷ بندی را منتشر کرد که آخرین بند آن به موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و واردات خودرو مرتبط و به موضوع الزام اسقاط یک خودرو فرسوده به ازای هر خودروی کارکرده وارداتی اشاره دارد.

طبق این بند هر فرد حقیقی و حقوقی برای واردات یک خودرو کارکرده باید گواهی اسقاط خودرو فرسوده را دریافت کند.

به دنبال این موضوع برخی افراد سودجو و دلالان، حقیقت آیین‌نامه را تغییر داده و با شایعه‌پراکنی اعلام کردند افراد با داشتن خودروی فرسوده می‌توانند برای واردات خودروهای کارکرده خارجی با عمر حداکثر پنج سال اقدام کنند.

بر این اساس این موضوع آغازی برای انتشار آگهی‌های فروش خودروهای فرسوده در برخی سایت‌ها شد. تا جایی که قیمت برخی خودروها همچون پیکان‌های دهه ۵۰ و ۶۰ به شکل عجیبی افزایش یافته و حتی تا ۵۰۰ میلیون تومان هم افزایش یافت.

کد خبر 33545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =