۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
مزایای فرموله شدن نرخ خوراک برای بازارسرمایه چیست؟

یک کارشناس بازارسرمایه عنوان: فرموله شدن نرخ خوراک، اگر چه در کوتاه مدت سود بسیاری از شرکت‌ها را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد اما با توجه به رشد قیمت دلار در بلند مدت اثر آن کمرنگ‌تر خواهد شد.

هاشم ذوالفقاری، مدیرسرمایه‌گذاری شرکت دانایان در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان این موضوع که تعیین تکلیف نرخ خوراک، در هر شرایطی خبر خوبی برای بازارسرمایه محسوب میشود، عنوان کرد: تصمیات پیرامون نرخ خوراک صنایع چه درصورتی که به نفع بازار و چه به زیان آن اتخاذ شده باشد برای بازارسهام بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و از سویی در بلند مدت به سود بازار است.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: فرموله شدن نرخ خوراک، اگر چه در کوتاه مدت سود بسیاری از شرکت‌ها را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد اما با توجه به رشد قیمت دلار در بلند مدت اثر آن کمرنگ‌تر خواهد شد.

او با اشاره به ثبات فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: باتوجه به این موضوع احتمال تغییرات سوداوری شرکت‌های پتروشیمی به سمت مثبت طی سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

به عقیده ذوالفقاری، شفافیت و پیش بینی پذیری همواره یکی از مهم‌ترین رکن‌های تحلیل‌پذیری بازارسرمایه بوده است.

**عواقب کنار گذاشته شدن دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی

مدیرسرمایه‌گذاری شرکت دانایان با اشاره به شایعه کنار گذاشته شدن دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای بسیاری از صنایع، گفت: حذف دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و نزدیک شدن نرخ دلار شرکت‌ها به بازار آزاد پتانسیل خوبی در بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی ایجاد می‌کند و به عبارتی در میان مدت سودآوری این شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.

او در پایان گفت‌وگوی خود تاکید کرد: در این میان البته نرخ جهانی محصولات هم دارای اهمیت زیادی است.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 33617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =