نرخ مواد اولیه "شرکت بهپاک" ۱۵ درصد گران شد

شرکت بهپاک، نرخ فروش پروتئین سویا را ۱۵ درصد افزایش داد و ۱۰.۵ هزار تن کنجاله با قیمت جدید خریداری کرد.

به گزارش بیداربورس، شرکت بهپاک که جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی تا ۲۲ شهریر با تعلیق نماد روبرو شده از افزایش ۱۵ درصدی نرخ فروش پروتئین سویا و خربد ۱۰.۵ هزار تن کنجاله با قیمت جدید خبر داد.

بر اساس این گزارش، "بهپاک" اعلام کرد: نرخ خرید و فروش کنجاله توسط وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازار گاه از ۱۷۱۹۰ به ۲۰۰۱۵ تومان ( با احتساب هزینه حمل ) حدود ۱۶.۴ درصد افزایش و تغییر یافت. نظر به اینکه مواد اصلی پروتئین سویا، کنجاله سویا است و از هر کیلو کنجاله بلغوری تقریبأ ۷۵ درصد پروتئین سویا استحصال می شود به تبع افزایش قیمت تمام شده محصول فوق و در جهت حفظ حاشیه سود ، نرخ فروش پروتئین سویا حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

مضاف بر این در خصوص تغییر در نرخ فروش روغن خام سویا به رغم قیمت گذاری دستوری توسط نهادهای ذی صلاح نرخ فروش روغن کاهشی بوده و عملأ از قیمت ۵۲.۵ به ۴۰ هزار تومان کاهش یافته ولی شرکت تا امروز به قیمت پایه ۴۸ هزار تومان روغن خام را عرضه کرده است. شرکت از اول فروردین به صورت کارمزدی فعالیت کرده و با حداقل مقداری فروش روغن مواجه شده و اثر با اهمیتی بر سود عملیاتی شرکت نداشته است .

هیچ گونه مصوبه ایی دریافت نشده و در صورت دریافت و تصویب متعاقبأ اعلام خواهد شد . ضمنأ از زمان تغییر افزایش نرخ کنجاله (۲۳ مرداد) شرکت ۱۰.۵ هزار تن کنجاله با قیمت جدید خریداری کرده که به تدریج در حال دریافت و فرآیند تولید است. درصد ترکیب فروش محصولات بر اساس مبلغ فروش های سال قبل برای پروتئین ۲۸ درصد، کنجاله سویا ۳۴ درصد و روغن سویا ۳۰ درصد بود.

کد خبر 33625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =