صنایع بزرگ ۷۰ درصد خوراک را از بازار آزاد تهیه می کنند

مدیرعامل پترول با اشاره به انتفاع سهامداران پتروشیمی از بازنگری در نرخ خوراک و تغییر مبنای نرخ تسعیر و قیمت پایه محصولات در بورس‌ کالا گفت: عمده صنایع بزرگ بیش از ۷۰ درصد خوراک را از بازار آزاد تهیه می کنند.

به گزارش بیداربورس، رشید قانعی با اشاره به اثر مثبت سیاست هایی اتخاذ شده بربازار سهام گفت: بازگشت دولت از نرخ گذاری دستوری به فرمولی برای خوراک پتروشیمی ها اتفاق مثبتی است که نشان می دهد وزیر اقتصاد نیز مخالف آن است. نرخ گذاری دستوری در عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا منجر به شکل گیری رانت می شود.

وی افزود: عمده صنایع بزرگ بیش از ۷۰ درصد خوراک را از بازار آزاد و قاچاق تهیه می کنند. به نظر می رسد اشخاصی با پروانه رسمی، محصولی را از بورس کالا خریداری می کند و با ۱۰۰ درصد افزایش قیمت می فروشند اما فروش محصولات با نرخ واقعی مانع از شکل گیری این زنجیره می شود. تغییر نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر مبنای فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلا، سهامداران شرکت های پتروشیمی را منتفع می کند.

قانعی ادامه داد: پترول ۶ طرح فعال دارد که در راستای کمک به رشد ذاتی سهم تا مجمع سال آینده به بهره برداری و درآمدزایی می رسد.تزریق نقدینگی به این طرح ها در سال مالی گذشته ۲ برابر ۱۰ سال قبل بود. سال مالی گذشته شرکت های تولیدی پترول ۳۷ درصد افزایش تولید داشتند که حدود ۳۵۰ هزار تن محصول می شود و از این محل ارزآوری افزایش داشت.

کد خبر 33727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =