رشد ۹ تا ۲۳ درصدی صادرات سه محصول ذوب آهن

شرکت ذوب آهن با سهم ۱۲ درصدی صادرات محصولات نسبت به کل کشور در ۵ ماه سال بر خلاف رکود در بازارهای جهانی فولاد با رشد ۹ تا ۲۳ درصدی صادرات سه محصول روبرو شد.

به گزارش بیداربورس، محمد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن در خصوص اثر رکود در بازار جهانی فولاد بر صادرات شرکت گفت: بحران های مالی کشورهای اروپایی و آمریکا و تداوم جنگ اوکراین موجب رکود در بازارهای جهانی فولاد شد. به نحوی که اثر بسیاری بر تقاضای محصـولات و در نهایت کاهش سطح قیمت های جهانی در این حوزه به دنبال داشت.

وی افزود: کشور چین با توجه به وضعیت جمعیت و میزان تولید از شاخص های اصلی تغییر در بازارهای جهانی است و کوچکترین تغییرات در میزان تقاضا و عرضه این کشور بر همه مناسبات جهانی اثرگذار است. کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای مصرف فولاد در این کشور و مازاد عرضه در سطح جهانی شده و به همین دلیل قیمت های جهانی فولاد، کاهش یافته است.

این مدیر ادامه داد: محدودیت های صادراتی همواره از چالش های پیش رو در این حوزه است. تحریم ها در سال های اخیر و عوارض صادراتی، آزادسازی صادرات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمت های جهانی و ... از جمله محدودیت‌ها و چالش‌هایی بوده که بر روند فرایند صادرات شرکت اثرگذار بود. در این راستا شرکت همواره در تلاش برای افزایش صادرات محصولات و توسعه بازارهای صادراتی است.

نورانیان راد درباره میزان صادرات در ۵ ماه سال توضیح داد: صادرات محصولات فولادی با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی به نقاط مختلف دنیا همچون کشورهای اروپایی در حال انجام است. بالغ بر ۵۰ درصد محصولات تولیدی روانه بازارهای صادراتی می شود. سهم صادرات محصولات از کل کشور در ۵  ماه سال حدود ۱۲ درصد که در مقایسه با ســهم تولید از میزان بیشتری برخورداراست. صادرات محصول تیرآهن ۱۱درصد، میلگرد ۲۳ درصد و شمش ۹ درصد نسبت به دوره مشابه قبل افزایش داشت و میزان صادرات در این مدت بیش از ۴۴۰ هزار تن بود.

وین عمده صادرات در سال جاری را شامل محصولات شمش، میلگرد و تیراهن دانست که به بیش از ۱۷ کشور دنیا اعم از خاور دور، اروپا، آفریقا، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع صادر شده است. بطور کلی بر اساس نیاز بازار و نوع محصول در خصوص انتخاب بازار هدف تصمیم گیری می شود.

کد خبر 33984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =