پیش‌بینی قیمت دلار امروز

در روزهای گذشته با وجود اخبار مثبت حول محور تبادل زندانیان و آزادی پول‌های بلوکه شده ایران ترمز کاهش قیمت دلار آنطور که انتظار می‌رفت کشیده نشده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در چند وقت گذشته نشان می‌دهد که دلار تهران مدت‌هاست بالای ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان در حال نوسان است و حتی تبادل زندانیان و آزادی پول‌های بلوکه شده ایران هم نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت، ترمز قیمت دلار را بکشد.

روز گذشته هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران در حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید. تحلیلگران اقتصادی باور دارند در شرایط کنونی مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برای دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از سوی دیگر، حباب دلاری درهم در روز گذشته به زیر ۴۰۰ تومان کاهش یافت تا هم‌زمان با رشد دلار نشان دهد که با وجود بازگشت رو به بالای دلار، معامله‌گران همچنان انتظار افزایش بیشتری از اسکناس آمریکایی در کوتاه‌مدت را ندارند.

فعالان بازار می‌گویند اگر نرخ دلار در بازار امروز بالای این مرز حمایتی ماندگار شود، احتمال هیجان در بازار وجود دارد. در این صورت فشار خرید می‌تواند قیمت را به کانال بالاتر ببرد. اما در مقابل سطح حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان به سد کاهش سختی تبدیل شده که قیمت دلار در ۱۷ روز گذشته نتوانسته این مرز را از دست بدهد.

در معاملات پشت خطی سه‌شنبه هم برخی از معامله‌گران سعی داشتند با برجسته‌کردن ادعای جدید لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال درباره دیدار علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران با تروئیکای اروپایی و عدم پیشرفت مذاکرات هسته‌ای، روند قیمت دلار در بازار امروز را صعودی جلوه دهند.

عده ای از تحلیلگران اقتصادی باور دارند در صورتی‌که این خبر امروز بین معامله‌گران پررنگ شود، ممکن است بر نوسانات نرخ دلار در روز جاری اثرگذار باشد.

کد خبر 34252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =