همکاری سازمان بورس و قوه قضائیه برای کاهش سوء استفاده از کد حقیقی‌ها

رئیس سازمان بورس از برنامه‌های مشترک با قوه قضائیه برای کاهش جرایم و سوء استفاده از کدهای اشخاص حقیقی خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مجید عشقی با اشاره به برنامه‌های مشترک سازمان بورس و قوه قضائیه برای کاهش جرایم در بازار سرمایه اعلام کرد: با هدف آگاهی بخشی به مخاطبان بویژه سرمایه‌گذارانی که از دانش تخصصی و اطلاعات کافی بهره‌مند نیستند، برخی دستورالعمل‌ها و رویه‌ها با همکاری قوه قضائیه اصلاح شد.

با ارسال پیامک‌های انبوه به سهامداران قرار است ضمن ارتقاء آگاهی مردم درباره برخی جرایم و سوء استفاده از کدهای اشخاص حقیقی و آموزش مختصر در خصوص رویه‌های جاری این جرایم بطور قابل توجهی کاهش یابد.

با لحاظ سهامداران عدالت، بازار سرمایه بالغ بر ۵۰ میلیون سهامدار دارد. برخی سهامداران به واسطه آموزش‌های لازم از سوی ارکان مختلف بازار سرمایه از دانش حرفه‌ای برخوردار شدند و برخی دیگر نیز پس از آموزش‌های لازم گواهی نامه‌های حرفه‌ای دریافت می‌کنند اما انبوه مردم امکان اخذ آموزش‌های حرفه‌ای ندارند. بنابراین ارسال پیامک‌های آموزشی اثر قابل توجهی در آگاهی‌بخشی سهامداران دارد تا علاوه بر مراقبت از کد، سرمایه‌ها را نیز حفظ کنند.

سهامداران نباید فریب تبلیغات غیر اصولی و کلاهبرداران را بخورند. پیامک‌های جعلی متعددی با هدف دریافت اطلاعات سهامداران عدالت یا حساب بانکی آنها ارسال می‌شود و این اطلاعات توسط افراد سودجو مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. یکی از برنامه‌های سازمان بورس و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه آگاهی بخشی به دارندگان سهام عدالت برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران است که درآینده‌ای نزدیک با همکاری قوه قضائیه عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 34521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =