پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ مهر

قیمت دلار در هفته گذشته افت‌ و خیز قابل‌توجهی را ثبت کرد؛ اما معامله‌گران روند حرکتی قیمت دلار در ابتدای هفته جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز ایران در هفته گذشته شاهد فراز و فرود قیمت دلار بود. از همان روزهای ابتدای هفته خبر حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل به بمب خبری در جهان تبدیل شد.

هم‌زمان با تشدید تنش‌ها میان حماس و اسرائیل، پای ایران هم به این ماجرا باز شد؛ البته با ادعاهایی که از نقش ایران در این جنگ می‌گفت و این ماجرا، بازار ارز را بی‌نصیب نگذاشت. برخی از دلالان ارزی با برجسته‌کردن این موضوع، زمینه صعود قیمت دلار را فراهم کردند. بااین‌حال، مدت‌زمان زیادی طول نکشید و این ادعا از سوی مقامات ایرانی، آمریکایی و... تکذیب شد و این اتفاق مانند ریختن آب بر روی آتش عمل کرد و روند صعودی دلار را کُند کرد.

در این میان؛ وقوع زمین‌لرزه‌های پی‌درپی در افغانستان، بازار ارز هرات را به سمت تعطیلی اجباری سوق داد و باعث شد اسکناس آمریکایی در تهران از سوی بازار یاد شده تحریک نشود.

در همین شرایط بود که بازارساز سعی کرد با بمباران اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تزریق ارز تیر خلاص را به بازیگران افزایشی بزند و مانع تداوم صعود قیمت دلار در تهران شود.

در شرایط کنونی، معامله‌گران با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای هرات و بازگشایی این بازار در روز شنبه پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار امروز در ابتدای معاملات هیجانی خواهد بود. این دسته می‌گویند طی هفته گذشته بازار ارز هرات تعطیل بوده و باتوجه‌به تسویه‌های زیاد امکان هیجان در ابتدای معاملات وجود دارد.

در کنار عوامل یاد شده، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند در هفته پیش رو، روز ۲۶ مهرماه (موعد لغو تحریم‌های موشکی ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد) هم موردتوجه معامله‌گران ارز است و احتمالاً بازار در کنار اخبار جنگ به این موضوع هم توجه خواهد کرد. همین امر موجب شده عده‌ای از بازیگران ارزی تصور کنند همچنان بازار در موج صعود خواهد بود. آن‌ها می‌گویند با این موج افزایش، امکان دارد سقف ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان زده شود.

از سوی دیگر،  با اعلام اسرائیل مبنی بر عملیات زمینی در کنار جنگ هوایی، برخی از معامله گران به تشدید تنش ها اشاره دارند و بر این باورند که شدت گرفتن این جنگ می‌تواند بار دیگر سطح تقاضا در بازار دلار را تقویت کند.

 قیمت دلار عصر روز پنجشنبه گذشته در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی روز جمعه هم با وجود اخبار و سیگنال‌های منفی قیمت دلار جان صعود چشمگیری نداشت و در محدوده ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد.

 به باور فعالان اقتصادی، اگر قیمت دلار امروز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد می‌تواند با کاهش بیشتر به کف ۵۰ هزار تومان حرکت کند. اما در صورت حفظ قیمت دلار بالای ۵۱ هزار ۳۰۰ تومان، بازار می‌تواند برای شکستن مقاومت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان تلاش کند.

کد خبر 34945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =