۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
این اقتصاد آماده پیری نیست!

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تایلند یکی از جوامعی است که به سرعت در حال پیرشدن در جهان است اما اقتصاد آن آمادگی لازم را ندارد.

به گزارش بیداربورس، تحقیقات بانک کاسیکورن تایلند تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۲۹، این کشور به فهرست جوامع فوق پیری ملحق خواهد شد که بیش از ۲۰ درصد از جمعیت آن بالای ۶۵ سال سن دارند اما تایلند به سطح ثروت برخی جوامع سالخورده دیگر مانند ژاپن و آلمان نرسیده است.

بورین آدولواتانا، اقتصاددان ارشد بانک کاسیکورن گفت: ما قبل از اینکه ثروتمند شویم، پیر شده‌ایم و آماده نیستیم.

تایلند در حال حاضر، خانه بیش از ۱۲ میلیون نفر بالای ۶۰ سال است که حدود ۱۸ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد. درآمدهای پایین، پس‌اندازهای محدود و مستمری‌های ناکافی دولت به معنای تحمل فقر شدید بسیاری است، در حالی که ریزش مالیات‌دهندگان و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی که انتظار می‌رود سه برابر شود، بار مالی بزرگی خواهد بود.

بورین گفت که برای بازنشستگی خوب در بانکوک، حداقل ۱۰۰ هزار دلار پس‌انداز لازم است اما بسیاری از تایلندی‌ها با کمتر از ۱۳۰۰ دلار بازنشسته می‌شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سرتا تاویسین - نخست وزیر تایلند - قول داده است تا سال ۲۰۲۷ فقر را ریشه کن کند. طبق گزارش بانک کاسیکورن، فقر در میان سالمندان در حال حاضر گسترده است؛ به طوری که ۳۴ درصد از سالمندان تایلندی زیر خط فقر و با کمتر از ۸۳۰ دلار در سال زندگی می‌کنند.

کد خبر 35109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =