توضیح پرسپولیس درباره هزینه‌های تحمیلی بعد از واگذاری ۱۰ درصدی سهام

باشگاه پرسپولیس درباره تعیین هزینه های تحمیل شده بعد از واگذاری ۱۰ درصدی سهام در بازار پایه و تعهدات هزینه های دوره قبل از پذیره نویسی، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش بیداربورس، باشگاه پرسپولیس درباره تعیین هزینه های تحمیل شده بعد از واگذاری 10 درصدی سهام در بازار پایه و تعهدات ناشی از هزینه های دوره قبل از پذیره نویسی، دست به شفاف سازی زد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، رضا درویش مدیرعامل "پرسپولیس" اعلام کرد: گزارش ۲۳ مهر سازمان حسابرسی در خصوص بدهی‌های تحمیل شده به شرکت که دوره وقوع آن برای قبل از ثبت نزد سازمان بورس بوده و در صورت‌های مالی شرکت در زمان عرضه سهام و در ارزش گذاری منعکس لحاظ نشده، تقدیم شد.

همچنین در این خصوص بدهی‌های مالیاتی برای سال‌های ۷۵ تا ۱۴۰۰ ، مدارک جهت بررسی و ارائه گزارش به سازمان حسابرسی ارائه شده که به محض دریافت گزارش به اطلاع خواهد رسید.

سازمان حسابرسی در این گزارش با توجه به نامه ۱۴ شهریور مبنی بر اعلام هزینه‌های تحمل شده مربوط به قبل از واگذاری ۱۰ درصدی سهام در بازار پایه فرابورس و درخواست تایید آن توسط این سازمان که در اجرای تعهدنامه وزیر وقت وزارت ورزش خطاب به سازمان بورس، اداره تمرکز اطلاعات نهادهای عمومی با موضوع تقبل بدهی‌های احتمالی باشگاه پرسپولیس از بابت قبل از واگذاری ،شناسایی شده است.

شناسایی این گونه هزینه‌ها و پرداخت‌ها مستلزم بررسی و تشخیص توسط واحد حسابداری آن شرکت و پذیرش آن توسط وزارت ورزش قبل از انعکاس آن در حساب‌ها است که طبعاً مورد حسابرسی نیز قرار می‌گیرد. در صورتی که هزینه‌های فوق صرفاً در حساب‌های شرکت به عنوان تعدیلات سنواتی انعکاس یافته است.

با این وجود در پاسخ به این نامه و به موجب فهرست پیوست آن نامه، مبلغ ۱۴۷.۲ میلیارد تومان به عنوان هزینه‌های مربوط به قبل از واگذاری توسط باشگاه پرسپولیس اعلام شده که طبق بررسی‌ها توسط این سازمان، هزینه‌های تحمل شده مربوط به قبل از واگذاری به مبلغ ۱۰۹.۴ میلیارد تومان شامل هزینه‌ های ثبت نشده در دفاتر باشگاه پرسپولیس از بابت جریمه سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان، اصل و جریمه مالیات پرونده برانکو و دستیاران به مبلغ ۴ میلیارد تومان و رای قضایی مسعود زارع به مبلغ ۲۵.۳ میلیون تومان با سوابق و مدارک موجود در شرکت مطابقت دارد و مابقی به مبلغ ۳۷.۸ میلیارد تومان فاقد مستندات و شواهد تحقق بعد از واگذاری بوده که لازم است چگونگی تامین آن تعیین تکلیف و تاییدیه مکاتبات از مراجع ذی‌ربط( وزارت ورزش) اخذ و به نحو مناسب در حساب‌های شرکت انعکاس یابد.

کد خبر 35114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =