پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته یک کانال عقب نشینی کرد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار در دومین روز هفته را چگونه پیش‌بینی می‌کنند.؟

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد قدرت‌ نمایی معامله‌گران کاهشی نرخ دلار بود. قیمت دلار روز گذشته با گپ منفی روانه بازار شد و در ادامه معاملات نقدی دیروز شکاف قیمتی آن نسبت به عصر پنجشنبه بیشتر شد.

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده از هسته مرکزی بازار، اسکناس آمریکایی دیروز کاهش تقریباً هزار تومانی را ثبت کرد و تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد. در معاملات پشت خطی شنبه‌شب هم کمتر کسی حاضر بود ریسک خرید دلار را به جان بخرد. بنابراین، قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد و بر روی پله دوم مرز ۵۰ هزار تومان ایستاد.

فعالان بازار دلار  روز گذشته درباره علت کاهش قیمت دلار چند دلیل مهم را مطرح کردند. روز شنبه علاوه بر تهران، بازارهای مجاور ایران هم شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار و درهم  بودند.

بازار ارز هرات روز گذشته بعد از دو هفته تعطیلی به دلیل وقوع زمین‌لرزه بازگشایی شد؛ اما فقط قیمت نقدی اعلام شد. نرخ دلار در این بازار در ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان باز شد و در نیمه دوم با کاهش، کانال ۵۰ هزار را از دست داد و در ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد. با این کاهش معامله‌گران می‌گفتند قیمت دلار هرات به نرخ قبل از جنگ رسید. قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش به ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان رسید.

برخی هم درباره کاهش قیمت دلار در روز گذشته معتقدند که در روزهای پایانی ماه، بازار با کمبود نقدی و بی‌پولی روبرو شده است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

در معاملات پشت خطی شنبه‌ شب، قیمت تتر موردتوجه بازیگران ارزی قرار گرفته بود. قیمت تتر در شب شنبه به کاهش خود ادامه داد و به ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید؛ امری که می‌تواند تا حدودی بر نوسانات بازار ارز امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه اثرگذار بگذارد.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار هرات حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد سطح حمایت مهم بعدی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود که بعید است در شرایط فعلی از دست برود.

البته دلار فردایی در هرات بالای مرز ۵۰ هزار تومان معامله می شود. معامله‌گران باتوجه‌ به نرخ‌های پس‌فردایی برای بازار ارز هرات می‌گویند که در روز دوشنبه قیمت دلار هرات به کانال ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد. از نگاه تحلیل‌گران فنی در صورت حفظ مرز حمایت قیمت دلار در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان، دلار می‌تواند با افزایش قیمت، برای شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کند. گروهی از معامله‌گران معتقدند برای اینکه قیمت دلار در دامنه ۴۰ هزار تومان تثبیت بدهد، باید مرز حمایتی مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان درهم از دست برود. اگر قیمت درهم بالای این مرز تثبیت دهد قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد.

کد خبر 35293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =