آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا ، کاهش شاخص دلار و ...

تحولات بازارجهانی کامودیتی ها در پایان هفته چهارم مهر با افزایش قیمت طلا، نوسان بهای نفت، کاهش شاخص دلار، روند نزولی فلزات پایه و ... همراه شد.

به گزارش بیداربورس، وضعیت بازارهای جهانی در هفته چهارم مهر از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته بازار جهانی در شرایطی به پایان رسید که قیمت طلا به علت علاقه‌ سرمایه‌گذاران به دارایی امن، رشد یافت. این در شرایطی بود که روند شاخص دلار در محدوده ۱۰۶- ۱۰۷ دلار نوسانی بود و در پایان هفته به ۱۰۶.۲ دلار کاهش یافت.

از طرفی جو حاکم بر بازار نفت همچنان تحت تاثیر تشدید تنش خاورمیانه بر عرضه نفت قرار داشت. در مناطق دیگر نیز مخصوصا" آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای خرید ۶ میلیون بشکه نفت خام برای تحویل در ماه‌های دسامبر و ژانویه برای تکمیل ذخایر استراتژیک بودند. دولت آمریکا هم به طور گسترده تحریم‌های بخش نفت ونزوئلا را پس از توافق واشنگتن و کاراکاس کاهش داد. بنابراین قیمت نفت برنت به روند صعودی ادامه داد.

در فضای اقتصاد کلان حاکم بر بازار جهانی، فلزات پایه روند کاهشی داشتند. روند کاهشی قیمت اوره منطقه خاورمیانه و ثبات قیمت اوره فوب ایران هم از دیگر تحولات مربوط به هفته گذشته میلادی بود.

بازار جهانی اکثر محصولات پتروشیمی هم روند کاهشی را ثبت کردند.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir مراجعه شود.

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا ، کاهش شاخص دلار و ...

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا ، کاهش شاخص دلار و ...

کد خبر 35358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =