صف فروش ۹۳۸ شرکت و ادامه تلخ کامی چهار ساله سهامداران بورس !

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به توصیه معروف به سهامداران، صف فروش و کاهش قیمت امروز ۹۳۸ شرکت را نشانه ایی از تداوم تلخ کامی چهار ساله سهامداران دانست!

به گزارش بیداربورس، محسن ذوالفقاری با بیان اینکه مهمترین درس بازار سرمایه به سهامداران، همان توصیه رابرت کیوساکی نویسنده معروف است که بارها ، مطرح شده، اعلام کرد: هیچ گاه در چیزی که قابل چاپ شدن و تغییر توسط دولت ها است، سرمایه گذاری نکنید.

سهامداران بورس این جمله معروف را امروز بیش از هر زمان دیگری لمس می کنند. روزهایی پر استرس که هر بار با یک عنوان سرپوش گذاشته می شود. طبیعتا روزانه هزاران نفر متولد و از دنیا می روند و در گوشه ای از دنیا عده ای در خوشحالی ناشی از موفقیت کسب و کار و رونق اقتصادی و در گوشه دیگری از دنیا با فقر و رکود دست و پنجه نرم می کنند. در بسیاری از نقاط هم صلح و آرامش و در نقاطی نیز ممکن است جنگ و نزاع باشد.

در هر ثانیه از طول روز هزاران خبر خوب و بد منتشر و صدها سخنرانی و موضع متفاوت توسط مسئولان و حتی صاحبان شرکت های بزرگ دنیا مطرح می شود اما فقط بورس ایران با آشوب و نزاع در هر گوشه ای از دنیا با سقوط غیر منتظره، کام سهامداران و فعالان را همانند چهار سال گذشته تلخ می کند.

این وضعیت خسته کننده و تکراری فقط در مورد اخبار مهم صدق نمی کند و کافی است یک مسئول نهاد دولتی یا خصوصی گزارشی منتشر کند که در کسری از ثانیه با تکذیب ده ها مسئول و نهاد دیگر مواجه شود اما همان خبر به ظاهر کذب برای سقوطی دیگر کفایت می کند.

این وضعیت با هر علتی اعم از سو مدیریت، ناکارآمدی و بی برنامگی مسئولان بازار سرمایه تا بی تفاوتی وزارت اقتصاد و دولتمردان جز ضربه به اعتماد عمومی به بورس به عنوان کوره پول سوزی نخواهد بود.

کارنامه درخشان بازار سرمایه، امروز با صف فروش ده ها نماد که در روز معاملاتی قبل ( چهارشنبه ) صف خرید سنگین داشتند به کار ادامه داد و با افت حدود ۲ و ۳ درصدی شاخص کل و هم وزن و معامله بیش از ۶۵۰ نماد در دامنه منفی و ۲۸۸ نماد درگیر صف فروش، افتخار دیگری که قطعا در روزهای آینده به یکی از رخدادهای طبیعی دنیا نسبت داده خواهد شد به کارنامه مدیران اقتصادی دولت اضافه کرد.

کد خبر 35507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =