۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
تحلیل بنیادی فزر

تحلیل بنیادی شرکت پویا زرکان آق‌دره را از اینجا بخوانید.

**معرفی شرکت

به گزارش بیداربورس شرکت پویا زرکان آق دره در سال ۱۳۷۷ با موضوع اجرای فعالیت های جامع مدنی از اکتشاف تا عرضه محصولات واسطه یا نهایی تأسیس شد. شرکت در سال ۱۳۷۸ موفق به اخذ پروانه بره برداری معدنی طلای آق دره تکاب از وزارت صنایع و معادن وقت شد.

این شرکت از سال ۱۳۸۲ با استفاده از به روزترین تکنولوژی در حوزه استخراج و حفاری و به کارگیری از ماشین آلات و دستگاه های تمام مکانیزه اقدام به استخراج ماده معدنی از معدن طلای آق دره نموده است.

فعالیت اصل شرکت بهره برداری از معدن طلای آق دره است و گروه شامل زنجیره کامل تولید شمش طلا می باشد.

ظرفیت سالانه شرکت استخراج ۷۱۵,۰۰۰ تن کانسنگ طلا با عیار ۱/۱۸ گرم بر تن می باشد و کانسنگ طلا از معدن استخراج شده و در مرحله بعد توسط شرکت تابعه به کنسانتره و سپس شمش طلا تبدیل می شود.

گروه شامل شرکت پویا زرکان آق دره، فرآوری پویازرکان آق دره و شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان است که در زنجیره طلا مشغول به فعالیت بوده و زنجیره کامل از معدن تا شمش طلا را در اختیار دارند.

فروش شرکت پویا زرکان آق دره، فروش کانسنگ بصورت داخل به شرکت فرآوری پویازرکان آق دره (زیر مجموعه) جهت تبدیل کانسنگ به کنسانتره است.

بر اساس مجمع مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱، شرکت فرآوری پویا زرکان آق دره و شرکت پویا زرساز در شرکت استحصال مواد معدن تخت سلیمان ادغام گردیده اند.

از مزایای ادغام، کاهش هزینه های عموم و اداری و سربار و هزینه های قانون از جمله مالیات بر ارزش افزوده و بیمه وأمین اجتماع قراردادهاست.

**مشخصات کلی شرکت

تحلیل بنیادی فزر

**انواع محصولات شرکت

تحلیل بنیادی فزر

**ترکیب سهامداران

تحلیل بنیادی فزر

**نمودار روند مقدار تولید و فروش محصولات طی سال مالی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

تحلیل بنیادی فزر

**نمودار روند تغییرات مبلغ و نرخ فروش شرکت طی سال مالی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

تحلیل بنیادی فزر

**شرکت زیرمجموعه

 شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان (سهام خاص) در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعت شهرستان تکاب به ثبت رسید و شروع به بهره برداری نموده است.

در حال حاضر، شرکت جزو شرکت فرعی شرکت پویازرکان آق دره (سهام عام) و شرکت نهایی گروه، شرکت پویازرکان آق دره است.

مرکز و محل فعالیت اصلی شرکت فرعی، در تکاب کیلومتر ۳۰ جاده تخت سلیمان واقع است.

در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ شرکت فرآوری پویازرکان آق دره (سهام خاص) و شرکت پویازرساز (سهام خاص) در شرکت استحصال مواد معدن تخت سلیمان (سهام خاص) ادغام شدند.

تحلیل بنیادی فزر

تحلیل بنیادی فزر

**معادن شرکت

• آق دره به مساحت ۳۶ کیلومتر مربع ذخیره قطع ۳.۵ میلیون تن

• تراور تن آق دره ۲.۳ کیلومتر مربع

• آرپاچای ۱۲ کیلومتر مربع

• گورگور ۱۷ کیلومتر مربع

• داغ دال ۲۱ کیلومتر مربع

تحلیل بنیادی فزر

**مفروضات پیشبینی صورت سود و زیان

تحلیل بنیادی فزر

فرض شده است پروژه های شرکت در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد؛ بنابر این اثر آن ها در پیشبینی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نادیده گرفته شده است.

نحوه محاسبه حقوق دولت کانسنگ استخراج بر مبنای بخشنامه های وزارت صمت ۶.۱۸ درصد بهای متوسط ارزش بازار شمش طلای تولیدی و ۱۰ درصد بهای متوسط ارزش بازار نقره تولیدی است.

**جدول سود و زیان 

تحلیل بنیادی فزر

**محاسبات نسبت P/E و تحلیل حساسیت

تحلیل بنیادی فزر

نکته: در بررس میزان حساسیت سود هر سهم شرکت پویا زرکان آق دره، تغییر در قیمت طلای جهانب و دلار آزاد حائز اهمیت است و سرمایه گذاران به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

تحلیلگر: سبدگردان سورین

منبع: بیدار بورس
کد خبر 35836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =