زمان بهره برداری از طرح کنسانتره یک میلیون تنی چادرملو تا پایان سال

مدیرعامل چادرملو با اشاره به اقدامات برای تامین برق از بهره برداری طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصر نوین بهاباد با سرمایه‌گذاری ۲.۲ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بیداربورس، امیر علی طاهر زاده در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران کانمین با اشاره به ده ها طرح توسعه در راستای تکمیل زنجیره فولاد و صنایع پائین دستی، گفت : طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد با سرمایه‌گذاری ۲.۲ هزار میلیارد تومانی تا اواخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: حدود ۳۵ طرح با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی از سوی چادرملو در حال اجرا است که نقش قابل توجهی در اشتغالزایی خواهد داشت. یکی از گلوگاه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه مسائل مربوط به زیرساخت‌ها است که مهمترین موضوع برق است. به همین منظور چادرملو در سال های اخیر همواره در جهت تامین این نیاز اساسی انرژی گام های مثبتی برداشته از جمله نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی جدید که به صورت EPC اجرا می شود. بخش اول نیروگاه در بخش گازی ۶۰ درصد و بخش دوم گازی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش می شود این نیروگاه قبل از اوج مصرف برق که برای سال آینده متصور است؛ وارد مدار تولید و به صورت خودتامین بخشی از برق مورد نیاز را نیز تهیه و تامین شود. علاوه بر نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی، اخیرا کلنگ یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی جدید در منطقه خضرآباد یزد به زمین خورد تا بخشی از شاخص های صنعت سبز در بخش‌های مختلف صنعت فولاد جاری شود. یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اردکان در حال فعالیت است که انرژی تولیدی آن به شبکه سراسری برق تزریق و بخشی از آن برای مصارف شرکت های تولیدی به مجموعه بازگردانده می شود.

طاهر زاده با بیان اینکه فناوری تولید فولاد در چادرملو بروز و مدرن است، گفت: تلاش می شود مصرف انرژی در بخش‌های مختلف بخصوص برق، گاز و آب به حداقل ممکن برسد. در این راستا چادرملو در قالب شرکت واسکو در انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه اردکان با ۸۲۰ کیلومتر مشارکت کرده که آب موردنیاز مجموعه تا جایی که ممکن است از طریق آب‌ شیرین تامین و آب‌های زیرزمینی برای آیندگان حفظ شود.

وی با اشاره به کلید زدن دو پروژه معدنی در داخل مجموعه ، توضیح داد: عملیات باطله برداری از معدن دی ۱۹ که با مشارکت شرکت سنگ‌آهن مرکزی انجام می شود به نحو مطلوب پیش می رود و تا کنون ۱۳۰ میلیون تن باطله‌برداری انجام شده و پیش‌بینی می شود تا اواخر سال به سنگ‌آهن معدن دی ۱۹ دسترسی پیدا شود. عملیات اکتشاف آنومالی ۱۰ در منطقه ساغند به عنوان دومین منبع تامین خوراک چادرملو در آینده نزدیک آغاز می شود.

کد خبر 35883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =