امضای تفاهم نامه ۲ میلیارد دلاری گروه زر با وزارت صنعت

گروه صنعتی و پژوهشی زر تفاهم نامه‌ای با سرمایه گذاری به ارزش ۲ میلیارد دلار برای اجرای ۱۸ طرح در حوزه صنایع تبدیلی غذایی با وزارت صنعت به امضا رساند.

به گزارش بیدار بورس، با حضور وزیر صنعت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری میان وزارت صنعت و پنج شرکت گروه صنعتی زر، شرکت‌های ملی مس، گل‌گهر، ایران رادیاتور و سنگ آهن گهر زمین در ۱۰۱ موضوع و طرح با هدف توسعه سرمایه گذاری و استفاده از توان شرکت ها به امضا رسید.

علیرضا رزم حسینی در مراسم امضای تفاهمنامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر گفت: ایران را باید شرکت های بزرگ و برتر بسازند که علاوه بر پشتیبانی از شرکت های کوچک و متوسط توسعه متوازن بوجود می آورند.

وی از مرتضی سلطانی ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﮔﺮوه ﺻﻨﻌﺘﯽ و ﭘﮋوﻫﺸﯽ زر به عنوان یک مجاهد اقتصادی نام برد و افزود: امثال سلطانی ها که از یک شرکت خصوصی دو میلیارد دلار معادل شرکت ملی مس دولتی می خواهد سرمایه گذاری کند بسیار ارزشمند است. رسالت و وظیفه صدا و سیما و اصحاب رسانه ها این است که شخصیت وی را به جوان ها معرفی کند. آنها باید در تلویزیون کلاس درس برگزار کنند و امید و تلاش را به جوانان و سرمایه های اجتماعی آموزش دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این چهل سال به بزرگان صنعت ایران به مجاهدین اقتصادی بی مهری شده و فرار سرمایه و امروز کاهش سرمایه گذاری ها بوجود آمده است. باید موضوع توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید به عنوان مهمترین راهبرد اقتصادی تبدیل شود و همه ظرفیت ها در این خصوص فعال شوند.

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه زر نیز درخصوص امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه شامل تولید محصولات دانش بنیان نوآور و صادرات محور در حوزه غلات و صنایع تبدیلی بوده که تولید داخلی نداشته و ایران را از واردات در این حوزه بی‌نیاز می‌کند. باید به جوانان باور داشت و تفویض اختیار کرد تا شاهد بالندگی و شکوفایی صنعت در جهات مختلف بود. تبدیل تهدید به فرصت توسط مدیران در سال های تحریم، دستاورد بزرگی است از جمله لیزین که مهمترین دغدغه در حوزه کشاورزی بود و از خارج وارد می شد ولی همکاران دانش بنیان زر توانستند تمام این دغدغه ها را مرتفع و در بحران کرونا بخش اعظم مواد اولیه تولید الکل را در همین مجموعه عرضه کنند.

وی افزود: مشکل بیرونی وجود ندارد و مشکلات تشریفات داخلی است که باید حل و فصل شود. زمان گرانتر از منابع است. از زیر نقطه فقر آمده فرزند مطلق فقر هستم همه این بیوگرافی را خوب می دانند. باید زمان را در نظر داشت و فرصت را از دست نداد. این مگا پروژه ها لکوموتیو های توسعه هستند.
می توان در حوزه تولید و صنعت با تکیه بر متخصصان و جوانان توانمند داخلی فخر دنیا بود و باید این باور و نگاه را در خود ایجاد کرد.

کد خبر 3594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =