موافقت۷۰ درصد فولادسازان با عرضه محصول در بورس کالا

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با پیش بینی قطعی مبنی بر کمبود برق شرکت ها در زمستان، گفت: ۷۰ درصد شرکت ها نظر مثبتی برای عرضه محصولات در بورس کالا دارند.

به گزارش بیداربورس، بهرام سبحانی با اشاره به طرح‌ها و مصوبات مختلف شرکت ملی گاز در خصوص وضعیت گاز صنایع در زمستان به فولادبان، گفت: طرح‌های شرکت ملی گاز برای صنایع به ویژه فولادی‌ها به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و زمان‌بر است. از طرفی با توجه به شرایطی فعلی، فولادسازان به طور قطع در زمستان دچار کمبود برق می‌شوند. کاری هم از دست شرکت ها بر نمی‌آید.

وی افزود: همچنین هر سال ببا ایجاد واحدهای جدید تولیدی، مصرف آب و گاز افزایش می‌یابد که باید دید آیا متناسب با این افزایش، رشد تولید اتفاق می‌افتد یا خیر؟ از سوی دیگر، فولادی‌ها می‌توانند در تابستان میزان مصرف گاز را افزایش دهند تا آهن اسفنجی بیشتری تولید و با این اقدام محصول مورد نیاز را برای زمستان ذخیره کنند. البته این کار عملاً شدنی نبوده و شرکت‌ها ذخیره محدودی دارند.

سبحانی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد تولیدکنندگان زنجیره فولاد موافق عرضه محصولات در بورس کالا هستند، توضیح داد: خروج فولاد از بورس کالا به نفع فولادی‌ها نیست. چرا که این اتفاق منجر به ایجاد رانت و فساد در بازار خواهد شد. بورس محلی برای کشف قیمت شفاف بوده که خریدار، فروشنده و نرخ محصولات مشخص است. با وجود اینکه قیمت گذاری‌ها دستوری بوده و بر اساس عرضه و تقاضا نیست اما از خارج از بورس کالا که برای دلالان و واسطه گران منفعت دارد، بهتر است.

کد خبر 36422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =