توقف موقت طرح تحقیق و تفحص از بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از توقف موقت طرح تحقیق و تفحص از بورس خبر داد و گفت: نمایندگان تصمیم گرفتند گزارشی از تخلفات بورسی تهیه کنند که اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.

به گزارش بیداربورس، ناصر موسوی‌ لارگانی از توقف موقت طرح تحقیق و تفحص از بورس خبر داد و به دنیای‌ اقتصاد گفت: چون فرآیند تحقیق‌ و تفحص طولانی بود، نمایندگان تصمیم گرفتند طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گزارشی از تخلفات بورسی تهیه کنند و اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.

وی افزود: طرح تحقیق‌ و تفحص از بورس رها نمی‌شود و نمایندگان به جد پیگیر آن هستند اما چون فرآیند طولانی است، فعلا از طریق ماده ۲۳۴ بر عملکرد مسئولان در بازار سرمایه نظارت می‌کنند. بنابراین گزارش، ماده ۲۳۴ یکی از روش‌های نظارتی مجلس است که از این طریق نمایندگان مردم بر اجرای قوانین و صحیح اجرا شدن آنها نظارت می‌کنند به این صورت که اگر نمایندگان به موردی برخورد کنند که در سازمان یا وزارتخانه‌ای تخلف یا تخلفاتی صورت گرفت، آیین‌نامه داخلی مجلس به نمایندگان اجازه می‌دهد تا آن تخلف یا تخلفات را طبق آیین‌نامه طی گزارشی جمع‌آوری و سپس در صحن علنی قرائت کنند. اگر این گزارش در صحن علنی به تایید نمایندگان برسد، تخلفات آن سازمان یا وزارتخانه مستقیما برای رسیدگی به قوه‌ قضائیه ارجاع و به تخلفات رسیدگی می‌شود.  

کد خبر 3673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =