آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا، کاهش نفت و شاخص دلار و...

تحولات بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با افزایش قیمت طلا، تدوام کاهش نفت و شاخص دلار، روند افزایشی فلزات پایه و ... همراه شد.

به گزارش بیداربورس، وضعیت بازارهای جهانی در پایان هفته اول آذر از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، قیمت اونس طلا در پایان هفته گذشته به سطح  ۲.۰۰۳ دلار در هر اونس افزایش یافت و به حوالی بالاترین سطح ۶ ماه گذشته رسید.

فدرال رزرو هم طبق انتظار بازارها در ماه دسامبر نرخ‌ها را بدون تغییر نگه داشت. براساس ارزیابی شاخص CME، سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو از ماه مارس اقدام به کاهش نرخ بهره کند. لذا این امر سیگنالی مثبت برای طلا و ثبت دومین رشد هفتگی بر اثر کاهش شاخص دلار را رقم زد.

شاخص دلار نیز در هفته گذشته به دلیل انتظار سرمایه‌گذاران مبنی بر پایان سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به ۱۰۳.۴ واحد کاهش یافت.

در خصوص جو حاکم بر بازار نفت، قیمت نفت برنت به دلیل واکنش نوسانات بازار به تعویق نشست اوپک بر سر موضوع اختلاف تعیین سطح حجم نفت آنگولا و نیجریه برای پنجمین هفته متوالی افت کرد و در قیمت ۸۰.۲ دلار معامله شد.

در فضای اقتصاد کلان حاکم بر بازار جهانی از میان فلزات پایه، افزایش قیمت آلومینیوم تحت تاثیر نگرانی کمبود عرضه در مقابل افزایش تقاضا، روند صعودی گرفت. مس هم به دلیل کاهش موجودی انبار و افزایش قیمت سنگ آهن نیز به دلیل افزایش تقاضا ناشی از افزایش حاشیه سود تولیدکنندگان فولاد اتفاق افتاد. درحالی که قیمت روی در نتیجه فشار مازاد عرضه و کاهش تقاضا، افت کرد.

قیمت اوره در هر دو منطقه خاورمیانه و فوب ایران کاهش یافت و قیمت متانول سی‌اف‌آر چین بالعکس بالاترین سطح قیمتی متانول در بازار اروپا، کاهش یافت. محصولات پتروشیمی نیز بجز سود کاستیک دارای روند نزولی بودند.

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا، کاهش نفت و شاخص دلار و...

کد خبر 36785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =