طلا تا عید چقدر گران می‌شود؟

یک فعال بازار طلا پیش بینی کرد قیمت طلا در ۴ ماه پایانی سال حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش بیداربورس هفته گذشته بازار سکه و طلا روند افزایش قیمت‌ها را داشت البته این تغییرات آنچنان محسوس نبود به طوری که قیمت سکه تمام حدود ۱ درصد رشد کرد هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۱ و نیم درصدی در قیمت داشت.

این تغییرات بنابر گفته تحلیل گران متاثر از انس جهانی بود که به ۲۰۴۰ دلار رسید در همین رابطه عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت کلی بازار را باثبات عنوان کرد و گفت: روند هفته گذشته با ثبات بود بدون اینکه تغییرات خاصی در قیمت ها داشته داشتیم طلا همچنان در محدوده ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قرار دارد سکه هم در حدود ۲۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

وی افزود: قابل پیش‌بینی بود که قیمت انس افزایش یابد هفته پیش شاهد بودیم که نرخ انس به ۲۰۴۰ دلار رسید.

محمدولی در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا در هفته آینده نیز گفت: احتمالا هفته آینده قیمت‌ها در سطوح فعلی باقی خواهد ماند مگر اینکه انس جهانی تغییرات چشمگیر کاهشی یا افزایشی داشته باشد.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران آینده قیمت طلا در ماه‌های پایانی سال را نیز صعودی دانست و اظهار داشت:  برای ۴ ماه پایانی سال با توجه به پایان سال میلادی، چینی و سپس شمسی به دلیل تقاضایی که وارد بازار خواهد شد یک افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =