پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۱ آذر

روز جمعه قیمت طلا جهش خیره کننده‌ای را ثبت کرد. برخی از سکه بازان پیش‌بینی کردند این اتفاق می تواند نوسانات سکه امامی در روز جاری تحت تاثیر قرار دهد. با این حال دسته ای پیش‌بینی دیگری دارند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل روز گذشته تمدید نشد و از روز جمعه حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شده است. این خبر باعث شد طلای جهانی بار دیگر به پناهگاه امن سرمایه گذاران تبدیل شود و معامله گران به این بازار هجوم ببرند. 

قیمت اونس طلا روز پنجشنبه گذشته در حدود ۲۰۳۶ دلار معامله شد بود اما روز جمعه تا سطح ۲۰۷۲ دلار پیشروی کرد. برخی از تحلیلگران می گفتند که شوک صعودی قیمت طلا می تواند خرید سکه در اولین روز هفته را جذاب کند  و قیمت فلز گران بهای داخلی را تحت تاثیر خود قرار دهد. قیمت سکه امامی روز پنجشنبه در حول و حوش ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید و در معاملات پشت خطی جمعه نیز در همین حوالی معامله شد.

با این‌ حال، بازار ارز تهران هفته گذشته شاهد نوسان قیمت دلار در یک بازه قیمتی خاص بود و سیگنال صعودی معناداری را به سکه بازان ارسال نکرده است. نرخ دلار هفته گذشته در حدود ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان در رفت‌ و برگشت بوده است. به عقیده این دسته در صورتی که قیمت دلار مانند هفته قبل درجا بزند احتمال صعود سکه سخت است. 

تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر سکه مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پس از آن مرز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر محدوده ۲۹ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای سکه از اهمیت زیادی برخوردار است که در صورتی از این نقطه عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا ابتدای کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

کد خبر 36904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =