سلب حق تقدم راه حل مناسب برای تامین مالی شرکت‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه، روش سلب حق تقدم را یکی از بهترین روش‌ها برای تامین مالی شرکت‌ها ذکر کرد.

به گزارش بیداربورس سید امیر اعتمادی، کارشناس بازار سرمایه درباره پررنگ شدن تامین مالی در بازار سرمایه، گفت: منبع و مرجع اصلی تامین مالی باید بازار سرمایه باشد و از طریق آن شرکت‌ها باید منابع مورد نیاز خود را تامین کنند اما با وجود برخی موانع، اکثر این شرکت‌ها برای تامین مالی مورد نیاز خود به سمت بازار پول حرکت کرده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی، افزایش سرمایه‌ از محل سلب حق تقدم در بازار سرمایه راه حل مناسبی برای تامین مالی شرکت‌ها باشد.

**کاهش هزینه تامین مالی برای شرکت‌ها

اعتمادی با تاکید به اینکه روش تامین مالی از طریق سلب حق تقدم در حال اجرا است، تصریح کرد: این نوع روش تامین مالی ضمن رونق بازار سرمایه، هزینه تامین مالی شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: تامین مالی از طریق سلب حق تقدم علاوه بر افزایش تولید، ظرفیت بالایی برای تامین مالی شرکت‌ها خواهد بود.

معاون سرمایه‌گذاری تامین سرمایه سپهر در پایان اضافه کرد: تامین مالی از طریق انتشار اوراق شاید در زمان کوتاه برای شرکت‌ها نقش مُسکن و موقتی داشته باشد اما در آینده آنها را دچار مشکل خواهد کرد چرا که هزینه مالی بسیار بالاتری باید پرداخت کنند.

منبع: سنا
کد خبر 37215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =