مستاجران بهارستان در حمایت از بازار سرمایه مردود شدند

کارشناس بازار سرمایه گفت: نمایندگان این دوره از مجلس در برابر دست اندازی دولت‌ها در سود صنایع، کاری نکردند.

احمد جانجان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس در خصوص عملکرد نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد اعضای کمیسیون صنایع یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از صنایع قابل قبول نبود و اعضای این کمیسیون چه در دوران دولت آقای رئیسی و چه در دولت قبلی، شناخت کافی از صنایع نداشتند و با تصمیمات غیرکارشناسی و سیاست‌گذاری‌های نادرست طی ۴ سال گذشته، به بخش قابل توجهی از صنایع ما، بالاخص صنایع مادر و بالادستی، لطمه زدند.

او افزود: نمونه بارز سیاستگذاری‌های نادرست این دوستان، وضع عوارض بر صادرات محصولات فولادی بود که تبعاتی برای شرکت‌های صادرات‌محور در پی داشت.

جانجان اضافه کرد: نمایندگان این دوره از مجلس در برابر دست اندازی دولت‌ها در سود صنایع نیز کاری نکردند. اعضای کمیسیون اقتصادی این دوره از مجلس، عملکرد قابل دفاعی در حمایت از بازار سرمایه و صنایع تولیدی کشور نداشتند و معتقدم مهم‌ترین علت ضعف نمایندگان این دوره مجلس، عدم آشنایی کافی با بنگاه‌های تولیدی و شرایط اقتصادی کشور بود.

مهم‌ترین مطالبات فعالان بازار سرمایه از نمایندگان مجلس

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به برخی از مهم‌ترین مطالبات فعالان این بازار از نمایندگان مجلس دوازدهم، گفت: مهمترین مطالبه فعالان بازار سرمایه از نمایندگان مجلس بعدی، پرهیز از دست اندازی در سود صنایع و همینطور اجتناب از بی‌ثباتی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌هاست. سیاست‌گذاری اقتصادی و صنعتی نیازمند چشم‌انداز مدون و بلند مدت است؛ اما متاسفانه در سال‌های اخیر در مجلس شورای اسلامی نه تنها سیاستگذاری‌های اقتصادی و صنعتی بلند مدت نبوده، که تصمیماتی هم که برای کوتاه مدت اتخاذ شده، عمدتاً غیر کارشناسی شده بوده و اشکالاتی داشته است. بعنوان مثال، تصمیمات اشتباهی در خصوص محصولات کم کیفیت پالایشگاه‌ها یا طرح‌هایی همچون قیر رایگان و... اتخاذ شده که هیچ منفعتی برای سرمایه‌گذاران و اقتصاد کشور نداشته است. 

او در خاتمه شفافیت در آرای اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را ضروری خواند و اظهار کرد: معتقدم باید شفافیت در آرای نمایندگان مجلس به طور کامل وجود داشته باشد تا نظرات نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی قابل ارزیابی باشد. مادامی که رای اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، شفاف نباشد، چطور می‌توان عملکرد این دوستان در برابر مسائل و موضوعات مختلف را ارزیابی کرد؟

کد خبر 37648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =