بورس را احیا میکنیم اما نه در سه روز

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اعتباری را به مردم پرداخت کنیم که بتوانند کالا بخرند و در آن صورت است که تولید افزایش می‌یابد.

به گزارش بیداربورس، عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی تلویزیونی  با تاکید بر اینکه معیشت مردم دچار آسیب فراوان شده است، اظهار کرد: نحوه مدیریت اقتصاد ما اشکال دارد. تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است.

شعار پوپولیستی نمی‌دهم

وی افزود: عدالت در پرداخت یارانه نداریم. در حاشیه شهرها مردم با فلاکت زندگی می‌کنند. من حتماً برنامه‌ی خاصی برای پرداخت یارانه‌ها دارم، اما عدد آن را اعلام نمی‌کنم و شعار پوپولیستی نمی‌دهم.
همتی با بیان اینکه باید قدرت خرید مردم را اصلاح کنیم، یادآور شد: باید اعتباری به مردم پرداخت کنیم تا بتوانند کالا بخرند و سپس تولید افزایش می‌یابد.

 دخالت های غیرمنطقی دلیل مشکلات بورس است

وی در خصوص شرایط بورس گفت: در بازار سرمایه ما کارهایی شد که نباید می‌شد. حمایت های بدون منطق برای رشد سریع شاخص مشکل ساز شد. بخش مهمی از مشکلات بورس به خاطر دخالت های غیرمنطقی است.
همتی افزود: نباید در بازار بورس دخالت به خصوص دخالت سیاسی وحود داشته باشد. بورس باید بازاری باشد که بخش خصوصی در آن خرید و فروش می‌کنند
این نامزد ریاست جمهوری در خصوص دلایل ریزش بازار گفت: دلایل متعددی برای ریزش بازار وجود دارد که در زمان خود خواهم گفت.

حمایت جدی از بورس

همتی درخصوص وضعیت بورس در آینده هم بیان کرد: می‌شود بورس را احیا کرد اما نه در دو یا سه روز. با این حال دولت من حتما بازار سرمایه را به طور جدی در دستور خواهد داشت. بورس باید شفاف شود. حمایت جدی از بازار سرمایه به عنوان رکن مهم تامین مالی تولید خواهم کرد.

اجازه نمی‌دهم کسی رانت ‌خواری کند

همتی قیمت گذاری دستوری، ارز دولتی و خصوصی سازی اشتباه را عامل فساد دانست و ادامه داد: اجازه نمی‌دهم کسی رانت خواری کند.

تحریم‌ها را کوچک نشمریم

همتی یکی از دلایل کسری بودجه را کاهش درآمد نفتی عنوان و بیان کرد: امیدوارم در دولت فعلی تحریم ها رفع شود.
وی ضمن تاکید بر این موضوع که نباید تحریم را کوچک نمایی کنیم بیان کرد: سهم تحریم بالای ۵۰ درصد است. در سال قبل ما ۱۶ میلیارد دلار هزینه تحریم دادیم، اگر این مشکل حل شود بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

رئیس دولت باید بینش اقتصادی داشته باشد

وی در نهایت گفت: من آمده‌ام برای اینکه برای اصلاح اقتصاد فرصت کم است. رئیس دولت باید بینش اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 3831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =