وعده های عجیب محسن رضایی برای انتخابات

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه برای صنعت خودرو از ایجاد صندوق جبران زیان مالباختگان بازار سرمایه و وعده رسیدن شاخص بورس ۱.۵ میلیون واحدی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، محسن رضایی با ادعای اینکه ۲۰ سال برای بهبود اقتصاد فریاد می زند، وعده های عجیبی مانند پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون نفر داد و با استفاده از اصطلاح ارزش سهام به جای شاخص، نشان داد چقدر سواد بورسی دارد؟

وی با ابراز تاسف از انتظار حضور بسیاری از ثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات برای رقابت جدی در برنامه ویژه گفت و گوی خبری گفت: پزشکیان، محمد، قاسمی، ضرغامی و لاریجانی افرادی بودند که می توانستند شور و هیجان بیشتری ایجاد کنند با آنها تماس گرفته و دلداری دادم.

پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون نفر

وی با اشاره به یارانه افزود: مسئله اصلی یارانه، عدم تخصیص درست است. اینکه اعلام شد یارانه باید به ۴۵۰ هزار تومان برسد یک عده فکر می‌کردند شعار پوپولیستی است. این یارانه محصولات انرژی طی سال‌های ۲۰۱۰ یا ۲۰۲۰ و یارانه پنهانی است که در این سال‌ها به مردم داده شده است. ۶ میلیارد دلار از کل یارانه ها نصیب ثروتمندان شده است. با صرفه‌جویی این یارانه‌ها و محاسبات دقیق، می توان کل یارانه ها را به ۴۵۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر رساند. عده ای بنزین دو هزار  تومانی را مطرح می کنند در حالی که اینها شایعاتی است که می‌خواهند این طرح را خنثی کنند یا می‌گویند دولت چگونه می خواهد این منبع را بیاورد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حسن طرح چنین است تا در ماه‌های نخست مردم احساس آرامش کنند و  حداکثر سه ماه بعد از دولت جدید پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شروع می‌شود. یعنی نخست با مجلس در چارچوبی به توافق رسیده و بعد کار شروع می شود. کل درصد مالیات ایران ۶ درصد است در حالی که در دنیا ۱۲ تا ۱۷ درصد است و دست‌کم ۶ درصد دیگر می توان مالیات گرفت اما نه در شرایطی که وضعیت تولید در حال رکود است.
 از الان می‌توان جلوی فرار مالیاتی را گرفت و ربطی به رکود ندارد. در این زمینه دست هایی وجود دارد که با ایجاد دو یا سه دفتر، ۵ هزار شرکت جعلی درست کردند.

صندوق جبران زیان مال باختگان بورس!

رضایی با اشاره به ساماندهی بورس عنوان کرد:  همان فروردین سال ۹۹ یادداشتی به روحانی نوشته و درخواست شد به ۶ توصیه عمل کند وگرنه بورس به سرنوشت بسیار بدی کشیده می‌شود که گوش نکردند. در ارتباط با بورس صندوق جبران زیان مالباختگان ایجاد می شود چون اکثر مالباختگان خرداد و تیر ۹۹ وارد بورس شده اند. این افراد را شناسایی کرده‌ که کمتر از ۵۵ میلیون تومان سهام خریدند و سهم زیان آنها هم مشخص است و به آنها از طریق این صندوق رسیدگی می‌شود. با وصل کردن این واگن های بورس به لوکوموتیو تولید و سرمایه گذاری و هدایت به سمت تولید، ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به ۱.۵ میلیون واحد خواهم رساند. بسیاری از آسیب‌دیدگان به دلیل اینکه ارزش سهام بالا خواهد رفت، سود می کنند.

وی اضافه کرد: کانونی از سهامداران خرد تشکیل داده تا در سازمان، نماینده داشته باشند. موضوع دیگر ایجاد بیمه برای سهامداران است چون ریسک ورود به بورس بسیار زیاد است. محل تامین منابع جبران این صندوق، موسسات حقوقی هستند که ۷۰ هزار میلیارد تومان پول از صندوق خارج کرده اند. از طریق قانونی و حقوقی بخشی از ضررها بدین صورت برگردانده می شود و بخشی هم دولت سرمایه‌گذاری می‌کند تا ارزش سهام بالا برود.

برنامه های صنعت خودرو

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه ها در صنعت خودرو گفت: پیش از انقلاب که صنعت مونتاژکاری وارد ایران شد همچنان ادامه پیدا کرده در حالی که صنعت خودروسازی همزمان با خودروسازی در کره جنوبی آغاز شد اما عقب افتاد. باید پس از مهندسی معکوس طراحی قطعات را با فناوری جدید انجام داد که شرکت مپنا موفق به انجام این کار شده است. باید مدیران صنعت تغییر کنند، اعتماد به نفس و خلاقیت در آن مجموعه شکل بگیرد و دیوار تعرفه برچیده شود.

رضایی با اشاره به سیر نقدینگی در اقتصاد توضیح داد: اگر این مسئولان دوباره روی کار بیایند تورم به ۵۰ درصد می رسد. اگر تولید جاذبه پیدا نکند، نمی تواند به جذب نقدینگی بپردازد. اصلاح  محیط کسب و کار، کاهش هزینه تولید کنترل سود بانکی از جمله برنامه‌ها خواهد بود. کاری خواهم کرد افرادی که به دنبال بازار ارز و طلا رفتند احساس کنند اگر به سمت سرمایه گذاری در تولید نروند ضرر می کنند.

کد خبر 3863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =