بورس، رمز ارزها و کرونا اولین اقدامات دولت من است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اعلام توجه به بورس، رمز ارزها و کرونا به عنوان اولین اقدامات در دولت جدید ، وعده معرفی حقوقی های متخلف و اصلاح قوانین داد .

به گزارش بیداربورس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی درخصوص وضعیت بازار سرمایه در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران گفت: در زمان رشد شاخص، بارها به سازمان بورس تذکر داده شد که این رشد ممکن است عاقبت خوبی نداشته باشد و نمی‌توانید بازار را کنترل کنید اما متاسفانه همان اتفاقی که در موسسات مالی و اعتباری رخ داد، مجددا تکرار شد.

البته اکنون در نظام بانکی نظم بیشتری برقرار شده ولی سایر بازارها به علت عدم رعایت مقررات دچار مشکل شده‌اند. حقوقی ها از فرصت نادرستی که در اختیار آنها قرار گرفت، سوءاستفاده کرده اند. بازار به درستی کنترل نمی‌شود و برخی از حقیقی‌های پر قدرت و حقوقی ها نیز از این فرصت استفاده کردند و در سقف فروختند و در کف می خواهند خریدهای ارزانی انجام دهند.

آنچه دنبال می‌شود اجرای مصوبات شورای عالی بورس است. سازمان بورس یک شورای قانونی دارد که به برخی از این مصوبات نقدهایی وجود دارد اما شورا می‌تواند مقرررات گذاری کند و مصوبات باید با دقت و سرعت اجرا شود. برخی از حقوقی ها به مصوبات عمل نمی‌کنند یا صوری به مصوبات عمل می‌کنند بخصوص در موضوع بازارگردانی و ایجاد بازارگردان.

اینکه از رئیس قوه قضاییه خواهش و دادستان تهران مامور شد به موضوع وارد شود برای حراست از مصوبات شورای عالی بورس است که در حال پیگیری است. به مسئولان ابلاغ شده عدم انجام وظایف به عنوان اخلال در نظام اقتصادی شناسایی می شود و برخورد لازم صورت می گیرد.

برخی‌ می‌گویند بازار را نمی‌توان اینگونه اداره کرد و پر ریسک است. اگر این مشکل وجود دارد باید مراقبت می شد که افراد همین طوری وارد بازار نشوند یا متشکل می شدند یا با واسطه نخبگانی وارد بازار می شدند. آنجا نگران نبودند ولی الان که منافع افراد پرقدرت مالی در خطر است این حرف‌ها بیشتر شده و نگران شده اند؟!

متاسفانه پدیده درب‌های چرخان در همه جا از جمله بازار سرمایه وجود دارد. مقام قضایی نیستم ولی نحوه خرید، خرید در لحظه، رانت اطلاعاتی، استفاده از برخی نرم افزار های خاص و صف ایجاد کردن از مصادیق اخلال است و برای همین موارد است که قرار شد دادستان بررسی کند و افرادی که این اقدامات را انجام داده اند به عنوان مخل بازار معرفی شوند و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

جالب است که همه سهامداران حقوقی، دولتی هستند و هیچ کدام از اینها کسانی نیستند که دولت در آنها نقشی نداشته باشد.

بنابراین معلوم است یک عمل حقوقی و متشکل اتفاق افتاده به همین دلیل تلاش های لازم برای برخورد با متخلفین بازار در حال انجام است. برخی به اقدامات در بورس افتخار می کنند و می گویند حرفه ای بوده و بازار همین است درحالی که این امر طبق شرع نیست و نباید دیگران به دلیل اقدامات افراد ضرر ببینند. اعلام اسامی افراد متخلف برعهده مقام رسمی قضایی است که اجرای مصوبات پیگیری می شود و الان اصلاح قوانین هم در دستور کار است. قانون مجمع نمایندگان حقیقی بازار سرمایه نیز دنبال می شود. براین اساس، بورس، رمز ارزها، کرونا و دیگر مسائل اولویت دار مردم اولین اقدامات دولت من است. 

کد خبر 3886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =